کد خبر 13950
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

جلال زاده :

تعاملات بین ایران و اقلیم کردستان عراق تقویت شود

تعاملات بین ایران و اقلیم کردستان عراق تقویت شود

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: همکاریهای تجاری و اقتصادی بین ایران و اقلیم کردستان عراق وجود دارد اما رضایت بخش نیست بلکه باید تعاملات تقویت شود.

به گزارش نمایندگان، وحید جلال زاده ۱۱ خرداد در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که در ارومیه برگزار شد، افزود: سهم ایران و استانهای هم مرز در حوزه  تجاری، و صادرات تجهیزات فنی و مهندسی قابل توجه نیست. 

جلال زاده با تاکید براینکه دیپلماسی پارلمانی همیشه سازنده بوده، افزود: سرمایه گذاری های مشترک بین استانهای هم مرز می تواند در برقراری دوستی ها مثمرثمر باشد. 

سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مسئولان زیرساختهای واردات و صادرات را و بازارچه های مشترک بین کشورها را ایجاد کنند، تاکید کرد: بالا بردن درآمد سرانه مرزنشینان در اولویت قرار گیرد. 

ذاکر تصریح کرد: در تبادلات تجاری و تهاترها باید کاستی های مردم را در نظر بگیریم تا زمینه رشد، تولید و کاهش تورم را شاهد باشیم. 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی کشاورزی است و همواره افزایش فروش این محصولات  هدف ما است، گفت: با گسترش صادرات محصولات کشاورزی، می توانیم مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم. 

ذاکر اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی باید در اولویت قرار گیرد، رویکرد مجلس نیز در راستای تقویت صادرات و واردات و توجه به بخش خصوصی است. 

روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق یک ارتباط دیرینه است و مردم آن اقلیم همواره مورد حمایت ایران بوده‌اند. 

حضرت‌پور همچنین با اشاره به لزوم توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با اقلیم کردستان عراق، گفت: اقلیم کردستان یک ظرفیت ویژه برای ماست تا با تسهیل روابط با آن، بتوانیم از طریق مرز زمینی، با سوریه نیز در ارتباط باشیم.

وی افزود: ارتباط دو طرف باید در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری افزایش پیدا کند تا اهالی استان‌های هم مرز از منافع آن بهره‌مند گردند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 13950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =