کد خبر 13952
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹

آرا شاوردیان:

استان تهران سه میلیون عضو در اتحادیه و اصناف دارد

 استان تهران سه میلیون عضو در اتحادیه و اصناف دارد

نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور و عضو فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: در پایتخت ۱۵۰ اتحادیه داریم که در استان تهران ۳ میلیون و کل کشور ۹ میلیون نفر در اتحادیه ها و صنوف عضو هستند

به گزارش نمایندگان، آرا شاوردیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان اداری اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش شهر پردیس گفت: افتتاح ساختمان بهانه ای برای حضور نمایندگان مجلس، رئیس اداره کل امور مالیاتی، مسئولان محیط زیست و مسئولان شهرستانی برای شنیدن مشکلات اصناف و اتحادیه ها بود.

وی افزود: در ۲ سال گذشته فراکسیون اصناف جلسات مستمر و اثربخشی با اتحادیه ها برگزار کرد و فرصت خوبی برای رصد مشکلات اصناف و اتحادیه ها به صورت میدانی داشتیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات اصناف و اتحادیه ها با تعامل بین دستگاههای شهرستان بیش از پیش رفع و حل خواهد شد و مشکلات را از طریق کمیسیون عمران پیگیری می کنیم.

شاوردیان ادامه داد: در حدود ۸۵ درصد از شهرستان پردیس در محدوده محیط زیست واقع شده و در این نشست قول دادیم که از طریق دیگر نمایندگان استان تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و معاونت ریاست جمهوری مشورت، صحبت و جلسه داشته باشیم.

وی با اشاره به سایر مشکلات اتحادیه و صنعتگران، اظهار داشت: مباحث بیمه ای و مالیاتی در حال حاضر و رشد جمعیت شهر پردیس در آینده ای نه چندان دور مشکلات حمل و نقل ، آب، برق، فاضلاب و دیگر خدمات شهری را به همراه خواهد داشت.

این نماینده مجلس یادآور شد: ما باید از هم اکنون جلساتی با شهرداری پردیس، شرکت عمران برای مشکلات آتی رو به گسترش شهرستان راهکاری مناسب ارائه کنیم.

عضو فراکسیون عمران مجلس ادامه داد: با اجرای طرح جهش مسکن در پردیس و سکونت مردم در فازهای جدید ۹،۱۱،۵، ۸ گسترش شبکه حمل و نقل شهر جدید پردیس برای تردد به تهران ، رودهن، بومهن و سایر شهرها ضرورت دارد که باید با همکاری مسئولان شهرستان برنامه ریزی شود.

بازبینی پهنه محیط زیست در شهرستان پردیس ضرورت دارد

معاون برنامه ریزی فرماندار پردیس نیز در این آیین گفت: حدود ۸۵ درصد شهرستان پردیس در پهنه محیط زیستی قرار گرفته که مانع از انجام اقدامات اجرایی در سطح شهرستان است.

علی کربلایی حسنی اظهار داشت: قرارگیری در پهنه محیط زیستی ممانعت می کند از اقداماتی که می تواند منجر به توسعه کار آفرینی ایجاد اشتغال توسعه صنایع و بخش میزبانی سرمایه گذاران در شهرستان پردیس شود.

وی با بیان اینکه بازبینی پهنه محیط زیست از مصوبات سفر رئیس جمهور در فروردین سال گذشته است، افزود: از نمایندگان درخواست داریم کمک کنند تا بتوانیم مشکل بخشی از مناطق مسکونی و صنعتی و مناطقی که صنایع ما در آن امکان توسعه دارند را حل کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: نواحی صنعتی ما مشکل اسناد اراضی دارند، این موضوع از ۲۰ سال گذشته مشکلاتی را برای صاحبان صنایع در منتطق صنعتی ایجاد کرده و از نمایندگان مجلس شورا حاضر در نشست در خواست و انتظار رسیدگی داریم.

کربلایی حسنی با اشاره به رشد سریع جمعیت اظهار داشت: رشد جمعیت در شهرستان پردیس بسیار سریع اتفاق می افتد و اگر به موضوعات شهروندان رسیدگی نکنیم تا یکسال آینده با بحران جمعیت، آموزش، رفاه، شغل و نان و آب مواجه خواهیم شد.

یکهزار و ۵۵۰ واحد صنفی عضو اتحادیه ماشین ساز هستند

رئیس اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلز تراش شهرستان پردیس نیز در این آیین گفت: اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش در شهرستان پردیس یکهزار و ۵۵۰ واحد صنفی عضودارد که از این تعداد ۸۵۰ واحد تولیدی فعال هستند.

ناربه نظریان روز پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر اداری اتحادیه ماشین ساز و فلزتراش با اشاره به سابقه ۸ ساله اتحادیه اظهار داشت: اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش جزو صنایع مادر است که در شهرستان پردیس بیش از ۲ هزار واحد صنفی و تولیدی با اشتغالزایی حداقل ۱۴ هزار نفر فعال هستند و در کم کردن وابستگی و خودکفایی صنعت کشور نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به مشکلات موجود، توضیح داد: هشت هزار واحد صنفی، صنعتی، تولیدی و توزیعی در پنج منطقه صنعتی شهرستان فعال هستند ، با مصوبه هیات وزیران تنها مناطق صنعتی تپه سیف و کمرد به عنوان شهرک صنعتی انتخاب شدند و نواحی صنعتی خرمدشت و سیاهسنگ که ظرفیت صنعتی بالایی نیز دارند هنوز بلاتکلیف هستند.

این مسئول ادامه داد: نبود گاز، آب برق صنعتی، خدمات شهری، فضای درمانی، فضای سبز، فضای ورزشی و نبود آسفالت در بسیاری از معابر، مشکلات زیادی برای صنعتگران ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلز تراش شهرستان پردیس افزود: از نمایندگان مجلس و مسئولان درخواست و انتظار داریم که نواحی صنعتی سیاهسنگ و خرمدشت را تبدیل به شهرک صنعتی کنند و با بازبینی پهنه محیط زیست مشکلات طولانی مدت صنعتگران منطقه را برطرف کنند.

نظریان با اشاره به سایر مشکلات، خاطرنشان کرد: از مسئولان درخواست و انتظار داریم که به موضوعات تخصیص وام های صنعتی برای پیشرفت و ارتقای صنعت، همکاری ادارات مالیات و بیمه، باز کردن ال سی های داخلی، تسهیل امورات صادر کنندگان داخلی رسیدگی کنند و مشکلات را از پیش پای صنعتگران بردارند.

به گزارش نمایندگان، در این نشست مجتبی توانگر، آرا شاوردیان، نمایندگان مجلس، احمد رضا کرکه آبادی مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران، علی کربلایی حسنی معاون برنامه ریزی فرماندار، مسئولان محیط زیست و سایر مسئولان شهرستان و اعضای اتحادیه ماشین ساز فلز تراش حضور داشتند مسائل و مشکلات صنعتگران در طی این نشست بررسی شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام 

کد خبر 13952

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =