کد خبر 14036
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶

وحیدی :

۱۴۶ مدرسه خراسان‌شمالی نیاز به بازسازی دارد

۱۴۶ مدرسه خراسان‌شمالی نیاز به بازسازی دارد

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع ۱۴۶ مدرسه استان نیاز به بازسازی دارد و تا سال تحصیلی جدید تکمیل می شوند.

به گزارش نمایندگان، محمد وحیدی روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح استخر شهید حسن آبادی در شهرستان بجنورد با بیان اینکه خراسان شمالی یکی از استان هایی است که در حوزه زیرساخت مدارس نیاز به پروژه های جدید دارد اظهار کرد: طی سفر هیات دولت به استان اقدامات خوبی انجام گرفت که جذب اعتبار برای تبدیل ۱۹۲ مدرسه ۲ شیفته به تک شیفت از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ۱۶۷ کلاس درس در نیمه اول امسال به بهره برداری می‌ رسد که از این تعداد کلاس، ۱۵۰ کلاس درس مربوط به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبارات جدیدی علاوه بر مصوبات سفر رهبری به استان جذب شد و طی ۲ سال ۹۳ میلیارد تومان در امر مدرسه سازی خراسان شمالی هزینه و ۱۵۰ کلاس درس جدید به فضای آموزشی اضافه شد.

وحیدی با اشاره به رویکردهای آموزش و پرورش در خصوص ورزش دانش آموزی گفت: در سفر مقام معظم رهبری ۲۵ سالن ورزشی و ۶ استخر مصوب شده است که استخر شهید حسن آبادی از جمله این طرح ها است.

وی بیان کرد: سه استخر دیگر نیز در شهرستان های شیروان، فاروج و آشخانه افتتاح می‌شود و مجموع استخر های آموزش و پرورش در استان تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راز و جرگلان در زمان ابلاغ این مصوبه به شهرستان ارتقا نیافته بود با این‌ حال اقداماتی برای کسب اعتبار ساخت استخر در این شهرستان در حال پیگیری است.

یک استخر دانش‌آموزی عصر امروز (سه شنبه) با حضور رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از مسوولان استانی در بجنورد افتتاح و یک باب مدرسه ۱۵ کلاسه کلنگ زنی شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام 

کد خبر 14036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =