کد خبر 14042
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

بانکی پور:

۳۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرایی شده است

۳۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرایی شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۳۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرایی شده است، گفت: پنج سال فرصت داریم که وارد چاله پیری جمعیت و بحران جمعیت نشویم.

به گزارش نمایندگان ما، امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: بالای ۲۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت خودرو داشتیم که تعدادی از آنها باید بعد از عید خودرویشان را دریافت می کردند ولی ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد تاکنون خودرویشان را دریافت کرده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر تسهیلات قرض الحسنه سال گذشته عملکرد دولت خوب بود اما امسال هنوز عملکرد خوبی در این بخش ندیدیم. سال گذشته تقریبا ۸۰ درصد متقاضیان وام قرض الحسنه خود را دریافت کردند. ما این تسهیلات را در دو سال اخیر ۷۰ برابر افزایش دادیم یعنی از ۳۰ میلیون به ۲۱۰ میلیون تومان افزایش دادیم. تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: سه هزار نفر تاکنون مسکن دریافت کرده اند که تعداد متقاضیان بالای ۳۰ هزار نفر بوده اند. اقدامات زیربنای زمین انجام شده است و کم کم شروع به واگذاری می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا سال گذشته ۳۰ درصد قانون جوانی جمعیت اجرایی شد که نسبت به شرایط اقتصادی دولت این عملکرد خوب است اما نسبت به بحران جمعیت خوب نیست و امیدوارم دولت امسال ۷۰ درصد قانون را اجرایی کند.

وی تاکید کرد: مشکل در اجرای این قانون عدم ادراک مدیران از اصل بحران جمعیت است. اگر مدیران بدانند چه بحرانی در پیش است قضیه را جدی تر می گیرند، متاسفانه نه رسانه ها و نه مدیران این بحران را درک نکرده اند و چون بحران اکنون محسوس نیست و مربوط به آینده است لذا آن را جدی نمی گیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما پنج سال فرصت داریم که وارد بحران پیری جمعیت نشویم و بعد از این پنج سال دیگر هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم و برای اینکه وارد این بحران نشویم باید هر زن و مرد ایرانی سه فرزند داشته باشند.

منبع: شبستان

انتهای پیام

کد خبر 14042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =