کد خبر 14045
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

مالکی در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد

کاهش وابستگی به فروش نفت از نکات مهم برنامه هفتم

کاهش وابستگی به فروش نفت از نکات مهم برنامه هفتم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: نکته مهمی که باید در تنظیم برنامه هفتم به آن توجه شود این است که همیشه تاکید مقام معظم رهبری  بر این مسئله بوده است که ما باید وابستگی مان را به نفت و انرژی کاهش دهیم و به دنبال ابزار های جدیدی برای ایجاد درآمد در کشور باشیم‌.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، درخصوص برنامه هفتم، گفت: قطعاً باید محوریت اصلی برنامه هفتم، کاهش تورم در جامعه، رسیدگی به مشکلات مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها باشد.

وی بیان کرد: در تنظیم برنامه هفتم، ما باید سعی کنیم که از حلقه های مفقوده ای که تا به حال آنها را نادیده گرفته بودیم، استفاده کنیم به عنوان مثال، ما ۱۶ استان در کشور داریم که این استان ها با ۱۵ کشور دنیا هم مرز هستند و می توانند ظرفیت خوبی برای کشور محسوب شوند که ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و روابط مان را با این ۱۵ کشور بهبود ببخشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین توجه به زیرساخت های کشور در حوزه های مختلف و رفع محرومیت از برخی استان‌ها مانند استان سیستان و بلوچستان، یکی از نکات مهمی است که در برنامه هفتم لحاظ شده، استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، سالهاست که پرچم محرومیت بر دوش آن ها قرار دارد و این استان ها حتی از امکانات و زیرساخت هایی مانند جاده ها نیز بی بهره هستند.

مالکی در ادامه بیان کرد: متاسفانه چیزی که ما در گزارشات سازمانهای بین المللی مشاهده می کنیم این است که کشور ایران به علت تصادفات بیش از حد، شاید یکی از مرگبارترین کشورهای دنیا محسوب شود که این موضوع زیبنده کشور ما نیست و باید در برنامه هفتم، به حل این مشکل مهم توجه ویژه‌ای شود و در راستای آن اقدامات جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نکته مهمی که باید در تنظیم برنامه هفتم به آن توجه شود این است که سال‌های سال است که تاکید مقام معظم رهبری  بر این مسئله است که ما باید وابستگی مان را به نفت و انرژی کاهش دهیم و به دنبال ابزار های جدیدی برای ایجاد درآمد در کشور باشیم که این مسئله نتوانست در برنامه ششم تحقق پیدا کند و باید در برنامه هفتم به آن توجه ویژه ای شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در برنامه هفتم، دولت و مجلس باید راهکارهای مناسب برای مشکلات را مورد بررسی قرار دهند و ببینند که چه فعالیت هایی باید انجام شود تا این سرمایه های عظیمی که متعلق به نسل های آینده است را حدر ندهیم.

مالکی در انتها بیان کرد: همچنین اگر دولت بخواهد مانند برنامه ششم در بحث مالیات ها، بر دوش مردم و کارمندان تکیه دهد، این مسئله درست نیست و دولت باید تلاش کند تا این مالیات ها را از صاحبان سرمایه، آن هم به گونه‌ای که آسیب نبیند، فراهم کند.

انتهای پیام 

کد خبر 14045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =