کد خبر 14046
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

دیوان محاسبات کشور گزارش داد؛

نشست مشترک دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس در راستای مبارزه با فساد

نشست مشترک دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس در راستای مبارزه با فساد

نشست مشترک مدیران مرکز آموزش و برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در راستای مبارزه با فساد و توسعه سلامت اداری برگزار شد.

به گزارش نمایندگان،  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در این نشست مشترک، معاون برنامه ریزی و هماهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه آخرین یافته های علمی داخلی و خارجی پیرامون مبارزه با فساد اظهار کرد: داده‌های عملکردی موجود در دیوان محاسبات ثروت ارزشمندی است که می‌توان از آنها در طراحی برنامه‌ها و اقدامات عملی در مبارزه با فساد استفاده حداکثری کرد.

وی گفت: در حال حاضر برنامه‌های طراحی شده از جامعیت لازم برخوردار نیستند و ظرفیت‌های دیوان محاسبات می تواند در این حوزه گره گشا باشد.

در ادامه، رئیس مرکز آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محسبات کشور، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری های مشترک در موضوع مبارزه با فساد و توسعه سلامت در بخش اداری کشور گفت: آنچه باید در قوه مقننه مبنای نظر باشد، موضوع تعدد قوانین و مقررات و تفسیرپذیری آنها در دستگاه های اجرایی است.

محمدی خاطرنشان کرد: بر طبق آمار و داده های موجود در دیوان محاسبات، ریشه و منشاء بسیاری از مشکلات به موضوع عدم رعایت قوانین و مقررات باز می گردد که باید برای حل آن چاره اندیشی شود.

در پایان این نشست، اعضای جلسه ضمن ارائه گزارش‌های مطالعاتی انجام شده در ارتباط با مدل‌های اجرایی و عملی با قابلیت پیاده سازی متناسب با شرایط دستگاه های اجرایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

کد خبر 14046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =