کد خبر 14267
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

مصری در پاسخ به تذکر فلاحی:

نمایندگان مردم در مجلس تعطیلی ندارند و برای بررسی مشکلات در میان مردم حاضر می شوند

نمایندگان مردم در مجلس تعطیلی ندارند و برای بررسی مشکلات در میان مردم حاضر می شوند

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس تعطیلی ندارد، گفت: ایام کاری مجلس به گونه ای است که نمایندگان ۳ هفته در نشست علنی حضور داشته و یک هفته نیز برای بررسی مشکلات حوزه انتخابیه در میان مردم حاضر می شوند.

به گزارش نمایندگان ما، احمدحسین فلاحی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده 29 آیین نامه داخلی گفت: متاسفانه مشکلات سازمان فنی و حرفه ای مدنظر نیست، این سازمان پس از 5 دهه فعالیت، اساسنامه ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه متاسفانه در مجلس زمان تلف شده زیادی داریم، ادامه داد: سرکشی از حوزه های انتخابیه 12 روز طول می کشد، برنامه هفتم طی روزهای آینده به مجلس می آید و پس از آن نیز بررسی بودجه در دستور کار قرار می گیرد. چه فرصتی برای بررسی این موضوعات در صحن علنی باقی می ماند. لازم است تا از ظرفیت کمیسیون های تخصصی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیات رئیسه نسبت به استفاده مفید از زمان توجه داشته باشد، عنوان کرد: یکی از شئونات نمایندگان موضوع نظارت در کنار قانونگذاری است، ما در میان مردم هستیم و آنها از ما مطالبه دارند، اگر مدیران اجرایی همراهی نکنند، کار مردم پیش نمی رود، در حال حاضر آب شرب همدان وضعیت بحرانی دارد، مسکن آن آخرین استان است و برق نیز هفته ای یک روز قطع می شود، اما مدیران همراهی نمی کنند، استان به دلیل ضعف مدیریت تعطیل شده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ما در مجلس تعطیلی نداریم و براساس قانون پس از 3 هفته فعالیت، یک هفته باید با مردم ارتباط داشته باشیم تا مشکلات مردم را بررسی کنیم. اینجا خانه ملت است و اگر نمایندگان مردم با ملت ارتباط نداشته باشند، چه چیزی قرار است بررسی شود؟ برنامه مجلس این است که یک هفته در حوزه انتخابیه حاضر و مسائل و مشکلات مردم را جویا شویم.

وی افزود: اکثر نمایندگان از 7 صبح تا 12 شب در حوزه های انتخابیه مشغول هستند، 3 هفته نیز در مجلس برای رفع این مشکلات فعالیت می کنند، ما چیزی تحت عنوان مرخصی نداریم و باید همه ایام را کار کنیم. برابر قانون تمامی دستگاه ها یک ماه مرخصی دارند، برای اینکه مجلس از عدد نیفتد، این یک ماه را مجلس به دو دوهفته تقسیم کرده است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: ما کمترین مرخصی را بین تمام مجالس دنیا داریم، زیرا قبلا رئیس کمیسیون اجتماعی بودم تمامی این موارد را بررسی کردم، ما یک هفته سرکشی به حوزه انتخابیه داریم.

انتهای پیام

کد خبر 14267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =