کد خبر 1433
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰

آزاد:

چرایی اعطای مرخصی طولانی به برخی زندانیان در حال بررسی است

چرایی اعطای مرخصی طولانی به برخی زندانیان در حال بررسی است

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا اعطای مرخصی طولانی به برخی از زندانیان طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها داده می‌شود یا خارج از ضوابط و آیین‌نامه این اتفاق رخ می‌دهد.

به گزارش نمایندگان ما، الهام آزاد دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، درباره ورود کمیسیون اصل ۹۰ به مرخصی برخی زندانیان و بررسی طرز کار قوه قضائیه برای چنین مرخصی‌هایی،  اظهار کرد: با توجه به اینکه ریاست کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ بر عهده بنده است مسئله زندان‌ها هم جز بحث اصلی این کمیته است و پس از بازدیدهایی که از زندان‌ها داشتیم متوجه شدیم که برخی افراد مرخصی‌های طولانی گرفته‌اند و این وظیفه کمیته حقوقی اصل ۹۰ است که به چنین موضوعاتی رسیدگی کند.

وی افزود: به همین دلیل بررسی چرایی اعطای چنین مرخصی‌هایی را در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ قرار دادیم که آیا طبق ضوابط و آیین‌نامه سازمان زندان‌ها این مرخصی‌های طولانی داده می‌شود یا خارج از ضوابط و آیین‌نامه این اتفاق رخ می‌دهد که در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم و جلسه‌ای را نیز با مسئولان مرتبط با این امر خواهیم داشت.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس، گفت: در دوران کرونا مرخصی‌های خوبی به زندانیان واجد شرایط داده شد، اما بحث اصلی کمیسیون اصل ۹۰ و کمیته حقوقی و قضایی آن بررسی مرخصی‌هایی است که احساس می‌کنیم خارج از ضوابط به برخی از زندانیان داده می‌شود که به شکل مکتوب نتیجه بررسی‌های خود را ارائه می‌دهیم.

آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا سلول زندان افراد سرشناس در زندان با سلول دیگر زندانیان فرق می‌کند و دارای ابعاد بزرگ‌تر و امکانات بیشتر است، اظهار کرد: در بازدیدی که از زندان اوین و بخش نسوان آن داشتیم واقعاً آن چیزی که در زندان‌های ایران می‌گذارد با ادعای برخی افراد که می‌گویند زندان‌ها شرایط مطلوبی ندارد متفاوت است به طوری که زندانیان دارای یک فضای تمیز و عالی بودند که از امکانات خوبی برخوردار بود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، خاطرنشان کرد: البته فضای سلول برخی زندانیان سرشناس را هم بازدید کردیم که کمی بزرگ‌تر و متفاوت‌تر بود که علت این موضوع را در حال بررسی هستیم که آیا اعطای این سلول‌های بزرگ‌تر به این افراد طبق ضوابط سازمان زندان‌ها است یا خیر؟

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =