کد خبر 14487
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

حسینی در تذکر شفاهی؛

قطعی برق چاه های کشاورزی کشاورزان را دچار مشکل می کند/ ضرورت پرداخت وام های خرد به متقاضیان

قطعی برق چاه های کشاورزی کشاورزان را دچار مشکل می کند/ ضرورت پرداخت وام های خرد به متقاضیان

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم پرداخت وام های خرد توسط بانک ها، گفت: عدم پرداخت پول خرید تضمینی گندم کشاورزان را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش نمایندگان ما، سیدالبرز حسینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، گفت: اخیرا وام ازدواج، فرزندآوری، منابع تبصره 16 مشاغل و اشتغال زایی مسکوت مانده و یا با سرعت کمی پرداخت می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تذکرات نمایندگان در خصوص ضرورت پرداخت مبالغ خرید تضمینی گندم توسط دولت، عنوان کرد: در ماه های اخیر که محصولات برداشت می شود کشاورزان به وام ها نیازمند بوده و اکثرا به صورت نسیه کار می کنند لذا برای حل مشکلات مالی آن ها و چرخیدن کار و مزرعه مبالغ مربوطه باید پرداخت شود.

وی با اشاره به قطعی برق چاه های کشاورزی، تصریح کرد: این امر به ویژه در رابطه با کشاورزان آبی کار که به مدت 10 الی 20 روز به آب نیازمند هستند بسیار مشکل آفرین است.

حسینی در تذکری خطاب به وزیر راه در خصوص وضعیت محور ابهر، قیدار افزود: چند کشته باید در این محور داده شود تا مورد توجه قرار بگیرد، مردم در این مسیر تصادف کرده و  آسیب می بینند.

مجتبی ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: متاسفانه وام های تبصره 16، وام های خرد، فرزندآوری، ودیعه مسکن و وام های مرتبط با قانون جمعیت اجرایی نشده و مردم به دفتر نمایندگان مراجعه می کنند. بانک ها مردم را اسیر کرده اند و هنگام مراجعه متقاضیان بانک ها مدعی می شوند سهمیه شان به اتمام رسیده است در حالی که این قانون مجلس بوده و بانک ها باید درست عمل کنند.

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید منابع تسهیلات را مشخص کرده و گزارش آن را نیز به مجلس ارائه کنند و موجب سرگردانی مردم نشوند، همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس نیز باید به این موضوع ورود کرده و آن را بررسی کند تا اگر دستگاه ها و بانک ها به وظیفه خود عمل نمی کنند به عنوان ترک فعل با آن ها برخورد شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعی برق به صنعت خسارت وارد می کند، بسیاری از کارخانه ها هنگام قطعی برق با مشکل مواجه می شوند، به عنوان مثال کارخانه چینی سازی در صورت قطعی برق میلیون ها تومان ضرر می کند لذا وزارت نیرو باید زمانبندی مشخصی برای قطعی برق داشته باشد تا تولیدکنندگان تکلیف خودشان را بدانند و نیز از خسارت های احتمالی پیشگیری شود. این موارد باید پیگیری شده تا به مجلس گزارش داده شود.

انتهای پیام

کد خبر 14487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =