کد خبر 15017
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

جمیری خبر داد:

موافقت با تامین مالی پروژه راه آهن شیراز-بوشهر از طریق تهاتر نفت

موافقت با تامین مالی پروژه راه آهن شیراز-بوشهر از طریق تهاتر نفت

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس از موافقت با تامین مالی پروژه راه آهن شیراز-بوشهر از طریق تهاتر نفت خبر داد.

به گزارش نمایندگان، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران مسجد توحید گفت: مساجد باید پایگاهی برای ارتباط مردم و مسئولین باشد تا مسائل مردم شنیده و جهت حل آن تلاش شود.

وی افزود: بنده بعنوان وکیل مردم در کنار مردم نسبت به مسئولین مطالبه گر هستم اما در ابتدا تلاش دارم تا به مدیران کمک کنم.

جمیری در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در مورد آخرین وضعیت راه آهن شیراز-بوشهر اظهار کرد: موضوع راه آهن همواره مطالبه مردم بوده و مسئولین در سطح ریاست جمهور و ریاست مجلس در حضور عموم مردم قول پیگیری داده‌اند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس پروژه راه آهن بوشهر را یک موضوع ملی دانست و اظهار داشت: بارها در رایزنی‌ها با مسئولین این نکته را یادآور شدیم که نباید به این پروژه نگاه منطقه ای کرد زیرا نفع آن به همه کشور می رسد. از این رو با پیگیری های مرحوم قاسمی رهبر انقلاب با تامین مالی پروژه از طریق تهاتر نفت موافقت کردند.

وی ادامه داد: طی جلساتی که در خرداد ماه با معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی داشتم پیگیر موضوع بودم. پیرو دستور معاون اول به وزارت راه و شهرسازی طی جلسه ای، آقای بذرپاش با قاطعیت اعلام کرد که پروژه به قطعاتی تقسیم شده و پیمانکار آن تعیین شده و منابع مالی آن از محل تهاتر نفت تامین خواهد شد.

جمیری بیان کرد: البته به صحبت شفاهی وزیر راه و شهرسازی قانع نشدم و درخواست کردم تا بصورت مکتوب آخرین وضعیت روند اجرایی پروژه را اعلام کنند. یکی از موضوعاتی که در جلسه پاسخ به مطالبات مردم بوشهر مطرح شد، فاضلاب جنوب شهر بوشهر بود.

جمیری با بیان تلاش های صورت گرفته گفت: پروژه‌های فاضلاب اعتبار زیادی میخواهد. در این مورد 3000 میلیارد تومان پیشبینی شده که در دوفاز اجرا خواهد شد. پیمانکار فاز یک مشخص شده که اصرار داریم بزودی پیمانکار فاز دو تعیین شود.

وی افزود: این پروژه از اینرو در دوفاز تعریف شده تا در صورتیکه یکی از پیمانکاران به مشکل خورد پیمانکار دیگر کار را ادامه دهد.

جمیری در پاسخ به آخرین وضعیت فوق العاده مناطق عملیاتی برای بازنشستگان بیان کرد: در ابتدای مجلس یازدهم این فوق العاده شامل بازنشستگان نمیشد که با نظر مجلس این مورد حل شد. متاسفانه در سال 98 برخلاف سال 96 ستاد کل نیروهای مسلح فقط بخش آبی شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم را جز مناطق عملیاتی اعلام کرد.

وی افزود: با این تصمیم این فوق‌العاده شامل کارکنان فعلی هم نمیشد. با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها خوشبختانه ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سال 1400 موافقت کرد تا شرایط به مانند سال 96 باشد. اما کماکان دولت در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی بازنشستگان اقدامی نکرده و در هماهنگی با نمایندگان 6 استان دیگر پیگیر موضوع هستیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در واکنش به پرسشی در مورد کالای ملوانی گفت: در سفر اول دولت سیزدهم این موضوع مطالبه شد و رییس جمهور به استاندار دستور داد تا طرحی آماده گردد.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ دولت لایحه دو فوریتی در این موضوع به مجلس فرستاد. همزمان کارگروهی با حضور صاحب نظران، سازمان های دولتی مرتبط و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل و به موضوع پرداخته شد.

جمیری بیان کرد: این کارگروه نقاط ضعف و قوت ها را بررسی کرد و پیشنهاد اصلاحیه داد.من نیز در مخالفت با این لایحه در صحن مجلس صحبت کردم اما نظر مجلس به تصویب بود.

وی ادامه داد: بعد از تصویب به کمیسیون امنیت ملی رفت ولی نظر ما این بود که مسأله اقتصادی است و بعد رایزنی با هییت رییسه مجلس بررسی آن به کمیسیون اقتصادی سپرده شد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس در پایان اظهار داشت: در جلسات کمیسیون اقتصادی حضور دارم و توانستیم نظر نمایندگان را در برخی موارد جهت اصلاح لایحه جلب کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 15017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =