کد خبر 15369
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

بدری:

شهرک‌سازی در سواحل بدون ایجاد صنایع به سوداگری در بازار مسکن دامن می‌زند

شهرک‌سازی در سواحل بدون ایجاد صنایع به سوداگری در بازار مسکن دامن می‌زند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انتقال صنایع به کرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان باید در برنامه‌ها و چشم انداز دولت ها قرار بگیرد؛ گفت: در برنامه هفتم توسعه باید حکمی برای ایجاد صنایع آب بر در مناطق دارای آب پایدار لحاظ و صدور مجوز برای احداث صنعت در مناطق خشک ممنوع شود.

به گزارش نمایندگان، صدیف بدری با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک‌های مسکونی در کرانه خلیج فارس و انتقال جمعیت به مناطق دارای آب پایدار گفت: در سال‌های گذشته برای ایجاد صنایع، مطابق با سند امایش سرزمینی عمل نکردیم و حتی در مجلس نیز آن طور که باید به احیای ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای کشور و اجرای دقیق سند آمایش سرزمینی توجه نکردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از احداث صنایع آب‌بر در مناطق خشک و کم آب مرکزی کشور و عدم توجه به سند آمایش سرزمینی تاکید کرد: با بخش اندکی از هزینه‌های کلان انتقال آب به بخش‌های خشک کشور می‌توانستیم صنایعی مانند فولاد را در کرانه های خلیج فارس و در مناطق که آب پایدار دارند، احداث کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت بازنگری در روند احداث صنایع در کشور عنوان کرد: یکی از زیرساخت‌های که می‌تواند در کنار ایجاد صنایع در سواحل به انتقال جمعیت و تحقق اهداف بلند کشور کمک کنند، ایجاد شهرک‌های مسکونی در جوار سواحل و فراهم کردن شرایط اسکان پرسنل صنایع است. یقینا اگر شهرک مسکونی بدون ایجاد صنعت و اشتغال ساخته شود به سوداگری در مسکن‌ها دامن می‌زند.

وی خاطرشان کرد: انتقال صنایع به کرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان باید در برنامه‌ها و چشم انداز دولت ها قرار بگیرد؛ عنوان کرد :حداقل کاری که از امروز  می‌توانیم انجام دهیم این است که دیگر صنایع آبری در مناطق خشک و کم آب کشور ایجاد نکنیم؛ البته این برنامه با شرایط بودجه ریزی و فضای انتخاباتی کشور کمی دشوار به نظر می‌رسد اما امکان پذیر است. از این در برنامه هفتم توسعه باید حکمی برای ایجاد صنایع آب بر در مناطق دارای آب پایدار لحاظ و صدور مجوز برای احداث صنعت در مناطق خشک ممنوع شود.

نماینده مردم اردبیل ،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مناطق مختلف کشور نباید آب مورد نیاز کشاورزان را به صنعت انتقال داده و کشاورزی کشور را که رکن اصلی تولید و اشتغال در کشور است را فلج کنیم. 

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 15369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =