کد خبر 1541
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

رسولی نژاد:

استانداران و مدیران حوزه «تنظیم بازار» سریعتر مستقر شوند

ماجرای پیغام نوری و تاجزاده به مجلس پنجم
استانداران و مدیران حوزه «تنظیم بازار» سریعتر مستقر شوند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بر لزوم تعیین تکلیف و استقرار هرچه سریعتر استانداران و مدیران حوزه «تنظیم بازار» و هماهنگی میان اجزای دولت تاکید کرد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، درباره مسأله تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اظهار داشت: در همین مدت کوتاه طی شده از دولت سیزدهم، اقدامات خوبی مخصوصا در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و به نظر می‌رسد کار به شکل خوبی دنبال می‌شود، اما در تکمیل اجزای مختلف دولت باید تسریع شود.

وی در توضیح این نکته اظهار داشت: استانداران و مدیران میانی و مدیران شرکت‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه بازار، باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند، لذا اگر قرار است برنامه‌های دولت در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود، لازمه‌اش این است که دولت نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن مستقر شود تا ناهماهنگی در بخش‌های مختلف دیده نشود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر، برخی مدیران در بخش‌های مختلف برخلاف منش و روش آیت‌الله رئیسی و وزرا  عمل می‌کنند و احتمالاً باورشان نیست که دولت تغییر کرده و باید فضای خدمت‌رسانی به مردم نیز تغییر کند.

پیغام عبدالله نوری و تاجزاده به نمایندگان مجلس درباره «تغییر مدیران»

رسولی‌نژاد در همین رابطه به شرایط رخ داده در کشور پس از استقرار دولت دوم خرداد در سال ۷۶ اشاره کرد و گفت: پس از آنکه در انتخابات دوم خرداد ۷۶ دولت اصلاحات بر سر کار آمد، روند تغییر استانداران و فرمانداران به سرعت شروع شد و جالب است که در استان تهران پیش از آنکه استاندار تغییر کند ابتدا فرماندار حوزه انتخابیه من تغییر کرد. پس از اینکه این موضوع را با عبدالله نوری وزیر وقت کشور مطرح کردم که چرا به این سرعت فرماندار حوزه انتخابیه ما تغییر کرده، به من گفت که امروز بعدازظهر با آقای تاج‌زاده معاون سیاسی وزیر کشور که تازه منصوب کرده‌ام، تماس بگیرید تا وی پیغامی را در این زمینه به شما بدهد.

وی ادامه داد:‌ پس از اینکه با تاجزاده تماس گرفتم و جویای موضوع شدم، او گفت پیامی که ما به شما می‌دهیم «پیام دوم خرداد» است و آن هم این است که هر کسی به شخصی غیر از خاتمی رأی داده، نباید در هیچ رده‌ای در حکومت مسؤولیت داشته باشد!  

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز دولت باید مراقب باشد که به اسم فراجناحی بودن، نباید افراد بی‌اعتقاد به آرمان‌های انقلاب و برنامه‌های دولت فعلی یا افراد کاهل در مسؤولیت را سرکار نگه دارد.  

لزوم هماهنگی در میان مدیران، به ویژه در حوزه «تنظیم بازار»

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف مدیران میانی اظهار داشت: به طور مشخص، در حوزه تنظیم بازار دولت باید مراقب باشد که جابجایی‌ها سریع‌تر انجام شود چرا که تنظیم بازار یک شبکه و زنجیره پیوسته است و تصمیم‌گیری‌های آن از سطح کلان تا سطوح پایین ادامه پیدا می‌کند، لذا مهم است که چه استانداران و فرماندارانی پیگیر اجرای این تصمیمات باشند.  

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر، آثار برخی تصمیم‌گیری‌های مثبت وزرا در سطوح کلان را به ویژه در حوزه سیمان و فولاد می‌بینیم، لذا تأثیر این اراده و اقدام وزرا باید در بخش‌های میانی هم استمرار پیدا کند.

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی در شبکه تولید و توزیع کالاهای اساسی و پرهیز از ناهماهنگی‌های دولت سابق گفت: واردات محصولات مورد نیاز کشور باید به میزان مناسب و به هنگام باشد تا مشکلاتی مانند قیمت مرغ که در اردیبهشت ماه نسبت به کمبود نهاده‌ها و بحران قیمت هشدار داده بودیم و توجهی نشد، تکرار نشود.  

قوه قضائیه به سوءمدیریت‌های دولت قبل رسیدگی کند/ لزوم تخصیص به موقع ارز برای تامین کالاهای اساسی

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ در حال حاضر علاوه بر آنکه قوه قضائیه باید سوء مدیریت‌ها و بعضا خیانت‌های دولت سابق را که باعث رنج و مشکلات مردم شده است هرچه سریع‌تر مورد رسیدگی قرار دهد، دولت جدید نیز باید مراقب باشد تا ناهماهنگی‌ در بخش‌های مختلف بروز نکند و البته با برخی اقدامات شروع شده توسط وزرای صنعت و جهاد کشاورزی، به نظر می‌رسد بازار در یکی دو ماه آینده به حالت تعادل خواهد رسید به شرطی که این هماهنگی‌ها برقرار باشد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تخصیص به موقع ارز لازم برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز را از دیگر خلاء‌های دولت قبل خواند و تأکید کرد:‌ این مسأله باید در دولت جدید با تدبیر به موقع و هماهنگی میان بانک مرکزی و بخش‌های دیگر برطرف شود.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 1541

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =