کد خبر 15432
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

اسحاقی در اخطار قانون اساسی:

جهان اسلام باید با به طور جدی در برابر اهانت‌ها به قرآن بایستد

جهان اسلام باید با به طور جدی در برابر اهانت‌ها به قرآن بایستد

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: جهان اسلام باید با یک موضع‌گیری مشخص در برابر اهانت‌ها به قرآن بایستد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم مرداد ماه)  مجلس و در اخطار قانون اساسی با استناد به فصل ۱۰ اصل ۱۵۲ قانون اساسی در خصوص دفاع از حقوق مسلمانان عنوان کرد: امروز باید با تکیه بر لوایح ارائه شده به مجلس، مواضع خودمان در خانه ملت به ویژه در قبال اهانت به قرآن را بررسی کنیم.

وی اهانت به قرآن را برنامه رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: جهان اسلام باید با یک موضع‌گیری مشخص در برابر این اهانت‌ها بایستد و باید مشخص باشد که چه افراد حقوقی در برابر این اهانت‌ها تأثیرگذار خواهند بود؛ در این لایحه نیز مشخص شود چه افراد حقوقی نسبت به موافقتنامه پاسخگو خواهند بود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس همچنین با استناد به اصل سوم بند (۱۲) قانون اساسی عنوان کرد: متأسفانه اخیراً به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت تصمیم‌گیری‌هایی در برخی جایگاه‌ها اتخاذ شده، در استان خراسان جنوبی وقتی می‌خواهیم از روستایی به روستای دیگر مراجعه کنیم، فقط اجازه استفاده از ۱۰ لیتر بنزین را داریم، اگر قرار است صرفه‌جویی انجام شود باید از کلانشهرها آغاز شود که فاصله جایگاه‌ها از یکدیگر فقط ۱۰۰ متر است لذا وزارت نفت باید در استان‌های پهناور ظرفیت بیشتری را در نظر گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری ضمن رد اخطار این نماینده عنوان کرد: مباحث مطرح شده در سخنان موافقان و مخالفان نیز نمود داشت به این دلیل که روح لایحه ارائه شده امنیتی و انتظامی است، محور اجرای آن باید وزارت کشور باشد و در اجرای آن وزارت خارجه کمک خواهد کرد. در انتهای لایحه نیز قید شده که وزرای کشور هر دو طرف یعنی ایران و قرقیزستان باید متن موافقتنامه را امضا کنند.

انتهای پیام

کد خبر 15432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =