کد خبر 15427
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

عمویی خبر داد

اصرار فراکسیون انقلاب بر برگزاری انتخابات اسفند بر اساس قانون جدید

اصرار فراکسیون انقلاب بر برگزاری انتخابات اسفند بر اساس قانون جدید

سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس گفت: نظر فراکسیون اکثریت، پیگیری روند لازم الاجرا شدن قانون انتخابات بدون تناسبی شدن انتخابات تهران است.  

به گزارش نمایندگان، ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صبح امروز فراکسیون اکثریت نشست مجمع عمومی خود برای هم اندیشی برای پیشبرد روند تصویب اصلاح قانون انتخابات را برگزار کرد و در نهایت ۷۸ نفر از اعضا، معادل ۶۸ درصد حاضران جلسه به پیشنهاد حذف ماده ۵۳ و اصرار بر سایر مواد مصوبه رای دادند.

وی تصریح کرد: به این ترتیب نظر فراکسیون اکثریت، در مرحله فعلی، پیگیری روند لازم الاجرا شدن قانون انتخابات بدون تناسبی شدن انتخابات تهران است.  

نماینده تهران گفت: با این اوصاف در صورت موافقت اکثریت مجلس در نشست امروز، اصلاحات قانون انتخابات مجلس برای انتخابات اسفند ماه لازم الاجرا خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور در حالی برگزار می شود که در بهار امسال، مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مصوب کرد اما به دلیل اشکالاتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده مربوط به برگزاری انتخابات تناسبی گرفته بود، روند قانونگذاری آن نیمه تمام ماند و به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بازگشت.

کمیسیون شوراها هفته گذشته بند مربوط به انتخابات تناسبی را حذف کرد تا این مصوبه بتواند در مهلت باقیمانده تبدیل به قانون شده و در انتخابات امسال ملاک عمل وزارت کشور و شورای نگهبان قرار گیرد اما در صحن مجلس، نمایندگان به اصلاح صورت گرفته رای مثبت ندادند و دوباره این طرح به کمیسیون شوراها بازگشت؛ در آخرین تصمیم، این کمیسیون بار دیگر به حذف مربوط به انتخابات تناسبی رای داد.

در صورتی که اصلاحات انجام شده در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی و تبدیل به قانون شود، کار پیش ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم باید از ۱۶ مرداد آغاز شود و بنابراین مجلس فقط این هفته برای تعیین تکلیف مصوبه خود و رساندن آن به انتخابات اسفندماه فرصت دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 15427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =