کد خبر 15492
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

اختصاصی؛

بی اطلاعی‌ جمعی از نمایندگان از بیانیه اداره اخبار مجلس علیه وزیر کشور/ ماجرای عجیب یک بیانیه مجهول الهویه!

بی اطلاعی‌ جمعی از نمایندگان از بیانیه اداره اخبار مجلس علیه وزیر کشور/ ماجرای عجیب یک بیانیه مجهول الهویه!

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان از بیانیه‌ای که اداره اخبار مجلس امروز علیه وزیر کشور منتشر کرد، اظهار بی اطلاعی و انتقاد شدید کردند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان، عصر امروز خبری با عنوان «آیا صحیح است که رییس جمهور سال پایانی دولت از  سفر استانی منع شود؟ / بخشنامه به معنی دخالت وزارت کشور در انتخابات است / نمایندگان هزینه رای به استیضاح وزیر صمت را می دهند» از سوی اداره اخبار مجلس به منظور انتشار در رسانه‌ها برای خبرنگاران ارسال شد.

این مطلب در حالی از سوی اداره اخبار مجلس برای خبرنگاران و رسانه‌ها ارسال شد که در آن تاکید شده بود «بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر کشور و برکناری معاون سیاسی» است!

رسانه‌های رسمی با اعتماد به اداره اخبار مجلس اقدام به انتشار این خبر کردند؛ هر چند پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان همچنان پیگیر منبع خبر و اسامی و تعداد امضا کنندگان این بیانیه بود.

*اظهار بی اطلاعی نمایندگان از یک‌ بیانیه!

زمانی این اقدام،  عجیب و تأمل برانگیز شد که جمعی از نمایندگان مجلس طی گفتگو با سایت نمایندگان از چنین بیانیه‌ای ابراز بی اطلاعی و انتقاد شدید کردند.

این نمایندگان در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، اعلام کردند که این اقدام (انتشار چنین بیانیه‌ای ار سوی اداره اخبار مجلس)، خلاف رویه بوده و اداره اخبار مجلس بی قانونی کرده است.

*اقدام‌ عجیب اداره اخبار مجلس در انتشار یک بیانیه مجهول الهویه

در ادامه گفتگوی نمایندگان با این پایگاه خبری عنوان شد که بسیاری از نمایندگان اساسا چنین موضعی ندارند و قید کردن عنوان «بیانیه نمایندگان مجلس» در چنین بیانیه مهمی خلاف قانون است.

این نمایندگان تاکید کردند که رویه انتشار یک‌ بیانیه اینگونه است که ابتدا در صحن به اطلاع نمایندگان رسیده، سپس به امضای نمایندگان می‌رسد و سپس در صحن مجلس قرائت خواهد شد؛ پس از انجام این پروسه، در نهایت متن بیانیه به همراه اسامی و تصویر امضای نمایندگان منتشر می‌شود. بنابراین بیانیه‌ای که امروز توسط اداره اخبار مجلس منتشر شد فاقد وجاهت قانونی و رسمیت است و حتما از طریق قانونی پیگیر این بی قانونی خواهیم شد.

آنها همچنین چنین بیانیه‌ای را مجهول الهویه خواندند و بیان کردند که اصلا نمی‌دانیم چنین بیانیه‌ای توسط کدام شخص یا نماینده‌ای تهیه و تدوین شده که حتی یک نام هم پای بیانیه قید نشده است؛ مگر می‌شود یک‌نامه رسمی و یا بیانیه به این‌ مهمی بدون نام باشد!؟

*اداره اخبار بیانیه را حذف کرد!

گفتنی است پس از انتقاد برخی نمایندگان بابت انتشار این بیانیه، این مطلب از کانال و صفحات رسمی اداره اخبار مجلس حذف شد!

به گزارش نمایندگان، در مطلبی که توسط اداره اخبار مجلس منتشر شده بود، آمده بود:

« برکناری معاون سیاسی، تشخیص وزیر محترم کشور بوده که در آن زمان به ریاست مجلس اعلام شده و پس از آن نیز چند بار از طرف وزیر کشور به ریاست مجلس مجددا اعلام و تاکید شده است.»

*وزیر کشور قول برکناری معاونش را نداد

اما تعدادی از نمایندگان در گفتگو با نمایندگان اعلام کردند اساسا قولی مبنی برکناری معاون سیاسی وزیر کشور توسط وحیدی کذب محض است و به طور رسمی هیچ قولی در این باره مطرح نشد و طرح چنین مطالبی فقط در راستای بهره‌گیری‌های سیاسی است.

هر چند به نظر می‌رسد با لغو بندی در بخشنامه معاون سیاسی کشور مبنی بر محدودیت همکاری ادارات دولتی با نمایندگان، قائله ختم و تمام شده اما گویا برخی هنوز به دنبال تسویه حساب سیاسی در این شرایط انتخاباتی و حساس از وزیر کشور هستند.

*هزینه برکناری و استیضاح را می‌دهیم!

بند عجیب تر در بیانیه مذکور ذکر هزینه دادن مجلس بابت برکناری معاون سیاسی وزیر کشور و استیضاح وحیدی با وجود برطرف شدن موضوع است که نوشته شده: «برکناری معاون سیاسی وزیر کشور تنها جبران کننده خطای وزارت کشور در ابلاغ بخشنامه است. طبعا استیضاح وزیر محترم کشور به دلیل عملکرد ضعیف که آسیب های فراوانی به کشور وارد کرده و نگرانی هایی را نسبت به آینده ایجاد کرده، مستقلا توسط نمایندگان پیگیری خواهد شد.  نمایندگان هزینه رای به استیضاح وزیر صمت را می پردازند.»!

*استیضاح وحیدی منتفی شده و ربطی به بخشنامه نداشت!

شایان ذکر است پیش‌تر طراح طرح استیضاح وحیدی وزیر کشور در گفتگو با نمایندگان با اعلام انصراف خود از تقاضای استیضاح وزیر کشور،  دلیلی که در رسانه‌ها برای استیضاح وحیدی وزیر کشور منتشر شده بود را رد کرد و خبر از منتقی شدن استیضاح داده بود.

وی استیضاح وحیدی را در شرایط فعلی و حساسیت انتخاباتی به صلاح ندانسته بود.

*دعواهای سیاسی خیری برای مردم ندارد…

حال باید منتظر ماند و دید پایان این کشمکش و قائله‌ای که سودی برای مردم ندارد کجاست؟

انتهای پیام

کد خبر 15492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =