کد خبر 15508
۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵

کنشگر سایبری در پی هتک حرمت به قرآن، وب سایت‌های اروپایی و امریکایی را هک کرد

کنشگر سایبری در پی هتک حرمت به قرآن، وب سایت‌های اروپایی و امریکایی را هک کرد

پس از اعتراضات رسانه‌ای و تجمعات خیابانی در پاسخ به گستاخی هتاکان به کلام‌الله مجید، کنشگران سایبری نیز پاسخ هتاکان را دادند.

به گزارش نمایندگان، طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده جهانی در پاسخ به هتک حرمت به قرآن در سرتاسر جهان هستیم. در پی جریان اعتراضات به این واقعه مهندسی شده، این بار کنشگرهای سایبری با هک کردن سایت‌های دامنه‌ی منطقه اروپا و آمریکا، اعتراض خود را به سبک و سیاق خود اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش تارنمای ثبت و آرشیو نفوذهای جهانی (zone-h.org) طی شبانه روز گذشته کاربری با نام مستعارqasemi.pro وب سایت‌های دامنه‌ی اروپا و امریکا را مورد نفوذ قرار داده و بیانیه‌ای که شروع متن آن با حکمت 233 امیرالمومنین (ع) از نهج‌البلاغه است، سوزاندن قرآن را محکوم کرده و اعلام داشته در صورت ادامه، طبق فرمورده‌ی امام علی (ع) مستقیما وارد جنگ خواهیم شد و این صرفا یک هشدار جهت آگاهی است.

پیش‌تر نیز کاربر qasemi.pro در پی اهانت برخی از کاربران و مسئولین کشور بحرین در شبکه‌های اجتماعی به مردم ایران در سال 2018 وب سایت اداره کل اسناد و املاک کشور بحرین را نیز هک کرده بود.

اما کاربر qasemi.pro کیست؟
qasemi.pro برگرفته از یک نشانی اینترنتی متعلق به بهزاد قاسمی می‌باشد. فردی که به عنوان کارشناس امنیت سایبری شناخته می‌شود. بهزاد قاسمی کنشگری سایبری را نه از حال بلکه از سال 2010 آغاز کرده است. برخلاف ادعاهای پوچ  و پوشالی هک های صورت گرفته توسط برخی گروه‌های سایبری که صرفا جنبه تبلیغاتی و جنگ روانی را در پس خود دارند، تمامی نفوذهای صورت گرفته توسط بهزاد قاسمی به صورت مستند در پایگاه جامع zone-h قابل بررسی و مشاهده هستند. ضمن اینکه اگر به تاریخ و زمان انتشار آن توجه کنید می‌توانید آن‌ها را در پایگاه آرشیو بین‌المللیarchive.org نیز بررسی کنید.

قدرتمندی سایبری فارغ از وندالیسم و تخریب گری

در تمامی نفوذهای صورت گرفته توسط بهزاد قاسمی، شاهد یک وجه اشتراک هستیم، آن‌هم غیر مخرب بودن آن‌ها است. در تمامی بیانیه‌های اعتراضی او، یک متن مشترک وجود دار: این یک نفوذ غیر مخرب است و به اطلاعات شما آسیبی وارد نشده است. بر خلاف عموم ادعاها و حتی نفوذهای شکل گرفته که بر پایه حملات منع سرویس (ddos) هستند و بدون دسترسی داشتن به پایگاه‌های اطلاعاتی و صرفا با مصرف بیش از حد پهنای باند وب سایت آن را از دسترسی خارج می‌کنند، قاسمی با نفوذ به عمق زیرساختی یک وب سایت و پایگاه داده، بدون آسیب رساندن به اطلاعات و یا انتشار اطلاعات، صرفا در قالب یک کنشگر سایبری (هکتیویست) اقدام به انتشار بیانیه‌های اعتراضی خود می‌کند.

سیستم عامل ها و وب سرورهای مورد نفوذ قرار گرفته

با بررسی دقیق‌تر اهداف او در زمان نفوذ، متوجه آن خواهید شد وب سایت‌هایی توسط بهزاد قاسمی مورد نفوذ قرارگرفته، تنها از یک سیستم عامل و یا یک وب سرور خاص استفاده نکرده‌اند. پایگاه رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور بحرین که در سال 2018 توسط به بهزاد قاسمی مورد نفوذ قرار گرفت بر بستر سیستم عامل ویندوز سرور 2008 و وب سرور IIS/7.5 بهره میبرده.

در صورتی که نفوذهای اخیر او عموما وب سایت‌هایی هستند که دارای زیرساختی لینوکسی هستند و از وب سرورهای lightspeed و ngnixاستفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

کد خبر 15508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس آقایی IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    اخیرا هم در حمایت از فلسطین چندین هک داشته، اگر امکانش بود یه گزارش هم این اتفاق بزارید. سپاس