کد خبر 15533
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

عزیزی:

کره جنوبی با آزاد نکردن منابع ایران بیشتر از بقیه ضرر می‌کند

کره جنوبی با آزاد نکردن منابع ایران بیشتر از بقیه ضرر می‌کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که کره جنوبی باید پاسخ اقدام خلاف موازین بین‌المللی علیه ایران را بدهد، گفت: اگر کره جنوبی منابع ایران را آزاد نکند بیشتر از بقیه ضرر خواهد کرد.

به گزارش نمایندگان، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» گفت: باید به این موضوع با نگاه تقویت حوزه دیپلماسی حقوقی و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی نگاه کرد. این‌که مجدانه و قاطعانه آن را پیگیری نمود و حق مسلم ایران در پیگیری مطالبات را با شکایت از کره جنوبی دنبال کرد.

وی توضیح داد: در این لایحه می‌توان از ظرفیت دیپلماسی حقوقی بهره گرفت و از محاکم بین‌المللی مطالبات ایران را قاطعانه پیگیری کرد. البته که به دلیل نجابت، صبر و بردباری و آستانه بالای تحمل ایران برگرفته از روحیه دینی و انقلابی ما از راه‌ها و ظرفیت‌های دیگر استفاده نکرده‌ایم ولی کره جنوبی باید در نهایت پاسخگوی اقدامات خلاف موازین بین‌المللی‌اش باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اگر کره جنوبی تن به اجرای قانون و آزادسازی منابع را ندهد بیشتر از بقیه ضرر خواهد کرد؛ قطعا مجلس شورای اسلامی هم این لایحه را تصویب خواهد کرد.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام 

کد خبر 15533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =