کد خبر 15790
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

پرونده پیش ثبت نام داوطلبان مجلس زنجان با ثبت ۷۶۰ نفر بسته شد

پرونده پیش ثبت نام داوطلبان مجلس زنجان با ثبت ۷۶۰ نفر بسته شد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: پس از تجمیع آمار سامانه وزارت کشور، پرونده پیش ثبت نام داوطلبان از حوزه های انتخابیه استان زنجان با ثبت ۷۶۰ نفر بسته شد.

به گزارش نمایندگان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان بامداد چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: این آمار حدود سه و نیم برابر داوطلبان انتخابات دور یازدهم است که ۲۳۴ نفر بود.

رفیعی افزود: از این میزان ثبت نام کننده، ۶۵۹ نفر را مردان و ۱۰۱ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه استقبال بانوان در این مرحله قابل توجه است، گفت: تعداد ثبت نامی های بانوان در این دوره نسبت به قبل بیش از چهار برابر رشد داشته که حاکی از بالا بودن زمینه حضور بانوان در عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با تجمیع اطلاعات و مدارک بارگذاری شده از سوی متقاضیان داوطلبی مجلس، صحت سنجی این مدارک آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه طبق قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت نام در ۲ مرحله انجام خواهد شد، گفت: بر اساس تقویم انتخابات، ثبت نام قطعی از ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

رفیعی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات، ثبت نام قطعی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم الکترونیکی خواهد بود و کسانی می‌توانند نسبت به ثبت نام قطعی خود اقدام کنند که در پایان مرحله بررسی مدارک پیش ثبت نام، شناسه رهگیری دریافت نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ضمن تشکر از داوطلبانی که در این مرحله اقدام به پیش ثبت نام کردند، از ائمه جمعه شهرهای استان، احزاب و گروه های سیاسی، تشکل های مردمی، نخبگان و رسانه ها که اقدامات موثری در زمینه آگاه سازی، اطلاع رسانی و دعوت و تشویق داوطلبان داشته و در راستای ایجاد فضای رقابتی و مشارکت پرشور، ایفای نقش کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 15790

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =