کد خبر 15928
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

قادری:

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شاخص ها را بهبود می‌بخشد

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شاخص ها را بهبود می‌بخشد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار (مصوب اسفند ۱۴۰۰)، شاخص شروع کسب و کار کشور را در مقایسه با رتبه جهانی بهبود می‌بخشد.

به گزارش نمایندگان، جعفر قادری در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در ارتباط با این قانون تمام مجوزها را به ۲ گروه ثبت محور و مجوز محور تقسیم کردیم و حدود ۶۸ درصد کسب و کارها بدون مراجعه به دستگاه ها و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت مجوز دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: طی بیش از یک سال گذشته تاکنون که این قانون در کشور اجرایی شده افزون بر یک میلیون متقاضی وارد درگاه ملی مجوزها شده اند و افزون بر ۶۰۰ هزار پروانه نیز صادر شده است.

او اظهار داشت: امسال رتبه کشور در بین ۱۹۵ کشور دنیا در زمینه شروع کسب و کار به ۱۷۸ رسیده و برای اینکه یک تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد شود اصرار داشتیم که این کار انجام شود.

شاخص شروع کسب و کار شامل تمام فرایندهایی است که لازم است به لحاظ زمانی و هزینه‌ای طی شود تا کارفرما به‌طور رسمی کار خود را آغاز کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا مقاومت ها و مخالفت‌هایی نیز در سطح ملی و در برخی حوزه ها از جمله پروانه وکالت و سردفتری داشتیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام کوشش ما این است که هر کس در کشور می خواهد مجوز کسب و کار بگیرد باید از یک درگاه مشخص وارد شود.

قادری اظهار کرد: در برنامه هفتم تلاش بر این بوده که کاستی ها و نقص هایی که در برنامه دولت وجود دارد اصلاح شود.

نماینده مجلس : قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شاخص ها را بهبود می‌بخشد

ایجاد شوراهای راهبردی با هدف استفاده از ظرفیت ها
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه در کنار ساختار مدیریتی بتوانیم از ظرفیت افرادی که در حوزه های مختلف کار کرده‌اند استفاده کنیم چند شورای راهبردی ایجاد کرده‌ایم.

قادری افزود: این شوراهای راهبردی شامل شورای راهبردی آب، شورای راهبردی حمل و نقل، شورای راهبردی انرژی و شورای راهبردی صنعت، معدن و تجارت که این شوراها فعالیت های خوبی نیز داشته اند.

وی ادامه داد: در بحث انتقال آب خلیج فارس که مطالبه مردم استان فارس بود امروز خط اننتقال آب این استان اگر از دیگر خطوط جلوتر نباشد عقب تر هم نیست و این خط به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم ظرف ۲ سال آب را از آب شیرین کن وارد استان کنیم.

وی افزود: خط دوم انتقال آب از سد درودزن نیز که افزون بر سه هزار لیتر بر ثانیه آب به شهر منتقل می کند.

قادری گفت: خط اول انتقال آب سد درودزن به شیراز ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سال منتقل می کند در حالی که خط دو ۶۰ میلیون متر مکعب و این ظرفیت را نیز دارد که تا ۹۰ میلیون متر مکعب در سال منتقل کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خط انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار نیز چون ۱۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص دارد به دنبال این هستیم که آخرین استعلام را از محیط زیست بگیریم و مدل مالی برای آن تعریف کنیم و با استفاده از منابع دولتی یا سرمایه گذار بخش خصوص این خط را نیز فعال کنیم.

قادری افزود: الان از ۱۶۰ میلیون متر مکعب آبی که در شیراز مصرف می شود، خط اول و دوم انتقال از سد درودزن تا ۱۲۰ میلیون متر مکعب آنرا می تواند انتقال داده و تامین کند و مابقی باید بخشی از از سد تنگ سرخ و بخشی از محل طرح انتقال آب خلیج فارس تامین شود.

نماینده مجلس : قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شاخص ها را بهبود می‌بخشد

پیگیری اجرای خطوط ریلی فارس
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص روند اجرای خطوط ریلی فارس گفت: خط شیراز – بوشهر که یک و دو دهم میلیارد دلار به آن اختصاص داده شده و هم اینک ۱۱ قطعه آن به پیمانکار واگذار شده است.

قادری افزود: بخش عمده کار در این پروژه شروع شده و تلاش بر این است که ظرف سه چهار سال آینده این خط ریلی به بوشهر و در ادامه به عسلویه برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خط اقلید یزد نیز برای اجرا نیازمند حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار است.

او ادامه داد: برای خط شیراز - گلگهر نیز پیگیری هایی داشته ایم اما چون همه توان روی خط شیراز – بوشهر گذاشته شده شاید دیگر خطوط مانند شیراز – اهواز باید مصوباتی بگیرند.

نماینده مجلس : قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شاخص ها را بهبود می‌بخشد

صدور مجوز ایجاد دهکده لجستیک شیراز
نماینده مردم شیراز با اشاره به صدور مجوز راه اندازی دهکده لجستیک شیراز در شورای عالی لجستیک گفت: این دهکده در یک محدوده ۱۰۰ هکتاری در کنار منطقه ویژه باراندازی برای ترخیص بارهای وارداتی و صادراتی در شیراز تبدیل می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 15928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =