کد خبر 15950
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

بابایی کارنامی:

مسئولان مربوطه نباید نسبت به وضعیت دریای خزر دست روی دست بگذارند

مسئولان مربوطه نباید نسبت به وضعیت دریای خزر دست روی دست بگذارند

عضو مجمع نمایندگان مازندران در مجلس، با بیان اینکه سدسازی‌های کشور روسیه بر روی رودخانه ولگا برخلاف معاهده‌‎های بین‌المللی است تاکید کرد که مسئولان مربوطه نباید در مورد دریای خزر دست روی دست بگذارند.

به گزارش نمایندگان، علی بابائی کارنامی در بیان دلایل بروز مشکل کاهش تراز آب دریای خزر، گفت: کشورهای همسایه‌ای که در ذخایر دریای خزر ذینفع هستند باید انتقاد لازم را بر اساس حقوق بین‌الملل به ویژه نسبت به سدسازی‌های کشور روسیه بر روی رودخانه ولگا که برخلاف معاهده‌‎های بین‌المللی اتفاق افتاده است، داشته باشند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان در خصوص چشم‌انداز تعریف شده اهداف ملی توسعه کشور روسیه تا سال 2030، قطعا ما تا آن زمان به سمت خشکسالی بیش از حدی در این محدوده حرکت خواهیم کرد و طبیعی است که وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی و رودخانه‌ها تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون مسئولان مربوطه نباید در مورد دریای خزر دست روی دست بگذارند و برای برون‌رفت از این وضعیت می‌طلبد که هم توسط دولتمردان و هم مجلس قوانینی را وضع کنیم که از خشکسالی و تنش آبی در این محدوده پیشگیری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته این موضوع نباید بهانه‌ای شود که سازمان محیط زیست سوءاستفاده کند و به تکالیف خود در خصوص رفع خشکسالی و مشکلات زیست محیطی در این محدوده عمل نکند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 15950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =