کد خبر 16395
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

ممنوعیت استخدام رسمی منتفی شد

ممنوعیت استخدام رسمی منتفی شد

دو عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به ارائه توضیحاتی درباره مصوبه این کمیسیون پرداختند که طبق آن در طول قانون برنامه هفتم توسعه همچنان استخدام رسمی برقرار است منتها ضابطه‌مند می‌شود؛ مصوبه‌ای که در صورت تصویب در صحن مجلس و تایید شورای نگهبان به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش نمایندگان، محمدحسن آصفری اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای در حوزه استخدام داشته که طبق آن هیچ‌گونه استخدام خارج از قبولی در آزمون رسمی قابل قبول نیست و خلاف قانون محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: طبق این مصوبه هر دستگاهی که قصد استخدام داشته باشد باید از طریق سازمان امور استخدامی و برگزاری آزمون این کار را انجام دهد. این مصوبه جلوی آشنابازی و فامیل‌بازی و هرگونه تبعیض و ناعدالتی و پارتی‌بازی را در پروسه استخدام می‌گیرد.

این عضو کمیسیون تلفیق گفت: در صورتی که این موضوع در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود و بعد به تایید شورای نگهبان برسد، عملا استخدام رسمی در طول برنامه هفتم برقرار است منتها چارچوب‌مند و ضابطه‌مند می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد عضو دیگر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه نیز درباره مصوبه این کمیسیون اظهار کرد: دولت در لایحه برنامه موضوع استخدام را به دو بخش دستگاه‌های حاکمیتی همچون وزارتخانه‌ها و نیروهای انتظامی و دستگاه‌های غیرحاکمیتی همچون شرکت‌های برق و گاز تقسیم کرده است بدین‌گونه که دستگاه‌های حاکمیتی استخدام رسمی داشته و دستگاه‌های غیرحاکمیتی استخدام پیمانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد حذف این ماده در کمیسیون تلفیق رد شد به همین دلیل اکنون در گزارش تلفیق است که هنوز مجلس شورای اسلامی وارد بررسی آن نشده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 16395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =