کد خبر 16403
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

اختصاصی؛

شکایت از بانک مرکزی به خاطر نحوه مدیریت بازار ارز

شکایت از بانک مرکزی به خاطر نحوه مدیریت بازار ارز

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس از شکایت از عملکرد بانک مرکزی به خاطر نحوه مدیریت بازار ارز در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس خبر داد.

ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان، گفت: شکایت از بانک مرکزی به خاطر عملکردش در مدیریت بازار ارز را در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مجلس کلید زده‌ام و این موضوع در حال پیگیری است .

وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی با حضور در کمیسیون اقتصادی برای سوالات من پاسخ‌هایی را ارائه کرد، اما پاسخ‌های وی نتوانست بنده را قانع کند و من موضوع را در صحن مجلس برای خواهم گذاشت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس اظهار داشت: بانک مرکزی ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را حذف و عرضه ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی را جایگزین آن کرد و حال آنکه تعیین نرخ برای ارز و قیمت گذاری دستوری برای آن مغایر با ماده ۲۰ قانون احکام دائمی است طبق این ماده قانونی باید قیمت ارز در کشور شناور باشد.

نجفی خاطرنشان کرد: چند نرخی بودن ارز مشکلات متعددی را برای تولید کنندگان در دریافت ارز برای واردات مواد اولیه یا برای صادر کنندگان به وجود آورده و تولید کننده ما باید برای دریافت ارز است بازار مبادله طلا و ارز زمان زیادی را منتظر بماند.

انتهای پیام

کد خبر 16403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =