کد خبر 17046
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

یک بام و دو هوای عاشقان طرح صیانت و فیلترینگ/ جبهه پایداری در تلگرام چه می‌کند؟! 

یک بام و دو هوای عاشقان طرح صیانت و فیلترینگ/ جبهه پایداری در تلگرام چه می‌کند؟! 

در حالی که جبهه پایداری و نمایندگان آن در مجلس، از طراحان و حامیان اصلی طرح صیانت برای ایجاد محدودیت در استفاده از شبکه های اجتماعی شناخته می‌شوند، این گروه، در آستانه انتخابات مجلس به فعالیت خود در اپلیکیشن فیلترشده تلگرام، شدت داده است! 

به گزارش نمایندگان، طرح صیانت، ایده ای بود که با حمایت ویژه جبهه پایداری در مجلس برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی و کاهش سرعت اینترنت دنبال می شد و حتی بخش هایی از آن در قالب فیلترینگ تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و ... به اجرا درآمد. 

در آن برهه، امیرحسین قاضی‌زاده که سخنگوی جبهه پایداری بود، اعلام کرد که «مصادیق مجرمانه و غیراخلاقی باید فیلتر شود. حال اگر تلگرام شامل این مصادیق است باید فیلتر شود»! 

رضا تقی پور وزیر دولت احمدی نژاد و از فعالان جبهه پایداری در تدوین طرح صیانت نیز گفت: سکوهای غول مجازی خارجی و آمریکایی اگر می‌خواهند فعالیت کنند، باید چارچوب، قوانین و ارزش‌های ما را بپذیرند.

وی افزود: چرا ما برای فیلتر کردن مانع گذاشتیم و هیچ جا نگفتیم که فیلتر و مسدودسازی فضای مجازی اتفاق بیافتد؛ این بحث فقط مربوط به اینستاگرام نیست، بلکه شامل همه شبکه‌های اجتماعی است.

تقی‌پور تصریح کرد: همان طور که پلتفرم‌های داخلی باید یکسری چارچوب را رعایت کنند، پلتفرم‌های مجازی خارجی هم باید ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.

این نماینده مجلس به این اظهارات هم اکتفا نکرد و انتقادات از تلاش برای محدودسازی فضای مجازی را «خباثت» دانست که با واکنش گسترده ای روبرو شد.

مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که از چهره های اصلی جبهه پایداری است، نیز درباره طرح صیانت گفت: «باید برای فضای مجازی، مدیریت بهتری در نظر گرفت. اگر کار مجلس درباره فضای مجازی به نهایت برسد مدیریت پلتفرم‌ها در دست حاکمیت قرار می‌گیرد نه دست بیرون که هر کار می‌خواهد انجام بدهد.» 

آقاتهرانی که ریاست شورای مرکزی جبهه پایداری را بر عهده دارد، همچنین خواستار اجرا شدن جهاد تبیین در حمایت از طرح صیانت شده و اخیرا مجددا تاکید کرده است: «ما در مجلس پای این طرح ایستادیم و طبیعتا اگر جمعیت‌مان در مجلس بیشتر باشد، ‌بهتر می‌توانیم کار کنیم»! 

حال چگونه این گروه با این مواضع در حال جولان در تلگرام و توییتر فیلترشده است، ابهامی است که سران و اعضای جبهه پایداری باید پاسخگوی آن باشند.

انتهای پیام

کد خبر 17046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =