کد خبر 17491
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

حاجی دلیگانی:

گزارش دیوان محاسبات ملاک بودجه شرکت‌های دولتی باشد

گزارش دیوان محاسبات ملاک بودجه شرکت‌های دولتی باشد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به گزارش دیوان محاسبات درباره بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها در زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده شد.

به گزارش نمایندگان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس است اما بنده احساس می‌کنم نسبت به این موضوع غفلت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه شش ماهه اول شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و کمیسیون برنامه و بودجه بلافاصله گزارش را بررسی کرده و به دیوان محاسبات ارسال کند و دیوان محاسبات نیز نظر خود را ارائه کند. تا جایی که بنده مطلع شدم گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به دیوان محاسبات رفته است و دیوان نیز نظر خود را اعلام کرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات باید ملاک بررسی مجلس در لایحه بودجه سال آینده باشد، تصریح کرد: اکنون هیچ اشرافیت اطلاعاتی بر روی گزارش دیوان محاسبات که مربوط به شرکت‌های دولتی بوده و بخش عمده‌ای از بودجه مربوط به این حوزه است در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. این رویه باعث می‌شود تا در آینده شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی توجهی به این موضوع نداشته باشند.

حاجی دلیگان گفت: انتظار می‌رود تدبیری صورت گیرد و در کمیسیون تلفیق به گزارش دیوان محاسبات در خصوص بودجه شرکت‌های دولتی توجه شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: این گزارش ارائه شده است و دیوان محاسبات نیز نظر خود را ارائه کرده است بنده حتما پیگیری می‌کنم که به دست کمیسیون تلفیق برسد.

انتهای پیام

کد خبر 17491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =