کد خبر 17557
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

کمبودی در توزیع مرغ تهران نداریم

کمبودی در توزیع مرغ تهران نداریم

محمد ترکیان، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: فعلا هیچ کمبودی در مرغ استان تهران نداریم و روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن مرغ منجمد توزیع می‌کنیم.

به گزارش نمایندگان، به نقل از روابط عمومی "تهران 20"، محمد ترکیان، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن میزان مصرف مرغ در تهران است که  توزیع آن در مراکز عمده مرغ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رستوران‌ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: وی طی یک ماه گذشته در  استان تهران نوسانات و مشکلاتی در توزیع مرغ  ایجاد شد که  نتیجه آن کاهش تولید بود چراکه ۱۵ درصد از تولید مرغ گرم در داخل استان تهران و ۸۵ درصد وابسته به استان‌های معین از جمله گلستان، گیلان، مازندران، سمنان، قزوین، مرکزی است.

ترکیان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از کاهش مرغ اقدام به توزیع مرغ منجمد از طریق سامانه هوشمند و کد یکتا به مراکز عمده کرده و روزانه تا ۴۰۰ هزار تن مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عمده مصرف شهرداری توزیع کرده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص قیمت مصوب مرغ گفت: فعلا کمبودی در مرغ نداریم و قیمت مصوب در مراکز تولید 73 هزار تومان و در مراکز توزیع ۷۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه اکنون مرغ در بازار با قیمت 98 هزار تومان توزیغ می‌شود، گفت: امروز ۴۰ تا ۴۵ درصد مرغ گرم توزیع و این مرغ با قیمت ۷۶ هزار تومان در مراکز عمده عرضه شده است.

ترکیان تاکید کرد: ممکن است برخی از فروشگاه‌ها براساس سایزبندی و مرغ را با قیمت بالاتر تهیه کرده باشند که همین موضوع باعث افزایش قیمت شده است.

وی در پایان افزود:۵۰۰ هزار تن مرغ منجمد توزیع کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم به تمام شهرستان‌ها مرغ ارسال کنیم تا برای همه مردم دسترسی فراهم شود.

انتهای پیام

کد خبر 17557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =