کد خبر 12099
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

گزارش اختصاصی؛

وکلای ملت و ناظران به داد مردم برسند/ گرانی شب عید هیچ توجیه قانونی ندارد!

وکلای ملت و ناظران به داد مردم برسند/ گرانی شب عید هیچ توجیه قانونی ندارد!

با وجود گرانی های اخیر، برخی با این نگرانی روبرو هستند که آیا می توانند با درآمد خود، عید امسال هزینه خرید گوشت و مرغ، میوه و آجیل را تامین کنند یا نه!

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، با وجود گرانی های اخیر، برخی با این نگرانی روبرو هستند که آیا می توانند با درآمد خود، عید امسال هزینه خرید گوشت و مرغ، میوه و آجیل را تامین کنند یا نه!

در فروردین و اردیبهشت ماه گوشت ارزان خواهد شد

طبق گفته رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده، از اواسط اسفندماه، در سراسر کشور با عرضه انبوه دام زنده سبک، قیمت گوشت قرمز در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ کاهش خواهد یافت.

یکی از عواملی که این روزها موجب‌ افزایش قیمت گوشت در کشور شده است، طبق اذعان کارشناسان، قاچاق دام است ، در این باره گزارش‌هایی وجود دارد که یک سری دلالان در استان‌های شمالی و شمال غرب کشور، دام‌ را به قیمت بالاتر از عرف خریداری می‌کنند و پس از دپو در فرصت مناسب، به کشورهای همسایه شمال غربی و حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌کنند.

در این باره رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: گرانی محصولات غذایی به‌ویژه گوشت قرمز در آستانه عید نوروز و ماه رمضان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، لذا دولت باید دراین خصوص به مجلس پاسخگو باشد.

 مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، می گوید: عرضه گوشت گوساله داخلی در ۴ تیکه در میادین میوه‌ و تره بار و صنوف منتخب تهران آغاز شده‌ است، بر این اساس نیز قیمت قلوه‌گاه گوساله ۲۰۳ هزار تومان، سردست ۲۰۵ هزار تومان، ران ۲۵۷ هزار تومان و راسته ۲۶۴ هزار تومان است، واردات گوشت نیز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد تا در بازار ثبات ایجاد شود.

قیمت آجیل و شیرینی عید سرسام آور شده است!

اما موضوع دیگری که مطرح است این است که این روز ها، آجیل خریدن دیگر به صرفه نیست و با توجه به قیمت‌های بالا، آجیل این روزها جزو تنقلات لوکس و لاکچری است و هر کسی از پس خریدن آن برنمی‌آید.

از خرید آجیل که بگذریم، رصد قنادی‌های مرکز شهر تهران نشان می‌دهد در حال حاضر هر کیلو کیک یزدی ۹۵ هزار تومان، دانمارکی ۱۱۰ هزار تومان، زبان خشک ۱۲۰ هزار تومان، شیرینی کره‌ای ۱۳۰ هزار تومان، کشمشی ۱۳۰ هزار تومان، مکزیکی ۱۳۰ هزار تومان، ساق عروس ۱۳۵ هزار تومان، نارگیلی ۱۳۵ هزار تومان، پای سیب ۱۴۰ هزار تومان، شیرینی تر مخلوط ۱۳۰ هزار تومان، رولت ۱۵۰ هزار تومان، نارگیلی مخصوص ۱۷۰ هزار تومان و شیرینی گردویی ۱۸۰ هزار تومان است.

سفره شب عید مردم در گرانی های امسال!

آنچه که مشخص است این است که  امسال تحت تاثیر گرانی‌ها، در خانه خانوارهای ایرانی طبقه متوسط و فقیری که تعدادشان رو به افزایش است، خبری از چلو و پلو و دو سه رنگ خورش و کباب و ماهی نیست و عیدی پرداختی کارمندان و کارگران هم، دیگر کارایی چندانی در بهبود سفره شب عید آنها ندارد چه برسد به اینکه بخواهند با آن لباسی نو کنند یا به فکر برنامه‌ریزی برای تفریح و سفر باشند، امید است که در این راستا اقدامی جدی صورت گیرد تا در شب عید همه مردم به یک اندازه شاد باشند.

انتهای پیام

کد خبر 12099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =