کد خبر 17575
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

جلال زاده:

امنیت مردم خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

امنیت مردم خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم است، از وزارت خارجه تقاضا دارم تا فشارهای لازم دیپلماتیک را به کشورهای پاکستان و افغانستان و برخی از دولت های حامی از تروریست‌ها آورده و حجت را بر آنها تمام کنند.

به گزارش نمایندگان، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در کرمان گفت: از دستگاه های ذی ربط در حوزه های امنیتی، اطللاعاتی انتظامی و نظامی برای برخورد جدی‌تر با تروریست‌هایی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند می‌خواهم که قویاً زمینه‌های چنین اقدامات ضد امنیتی را با تمام قدرت همچون گذشته کور کنند. همچنین از وزارت خارجه می‌خواهیم که فشارهای لازم دیپلماتیک را به کشورهای پاکستان و افغانستان و برخی از دولت های حامی از تروریست‌ها آورده و حجت را بر آنها تمام کنند.

وی  تاکید کرد: خط قرمز جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم است، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعزام هیئت‌های مربوطه هم برای حادثه راسک و هم حادثه کرمان، گزارش‌های میدانی و دقیقی را تهیه کرده که ان شاءالله به محضر ملت ایران و نمایندگان تقدیم خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: دولت و مجلس همگام و همراه برای ارتقاء حقوق، به ویژه بازنشستگان تلاش می‌کنند و  امیدوار هستیم  گام اول همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ آغاز شود.

رییس کمیسیون امنیت مجلس افزود: «افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو بر همه کارگزاران جمهوری اسلامی فرض و واجب است»،   باید تلاش کنیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری درباره افزایش مشارکت، سلامت انتخابات و ایجاد رقابت واقعی در میدان انتخابات به امنیت مردم محقق شود.

 وی ادامه داد:در چند روز گذشته شاهد مالچ پاشی در سطح دریاچه ارومیه بودیم که نگرانی هایی را در افکار عمومی ایجاد کرده است که نکند خدای ناکرده مسئولین از احیای دریاچه ارومیه ناامید شده‌اند و کار این دریاچه را تمام شده می‌دانند لذا از مسئولین امر می خواهم با مردم سخن بگویند و درباره اقدامات عملی که برای این دریاچه انجام داده اند، توضیح دهند.

جلال زاده گفت: مردم پیگیر اقدامات عملی برای احیای دریاچه ارومیه هستند، گفت: از مدیران ملی و محلی می خواهم در خصوص مشکلات و مسائلی که مردم را آزار می دهد به مانند گرانی‌ها در کالاهای اساسی، بیشتر از این با مردم سخن بگویند و مشکلات را با مردم مطرح کنند. مردم همواره نشان دادند که این‌ موارد را اگر صمیمانه و عالمانه گفته شود، می پذیرند.

 وی ادامه داد: از تلاش های دولت برای کنترل تنش‌های آبی اطلاع داریم. اما این تلاش‌ها کافی نیست و باید قرارگاهی برای غلبه بر تنش آبی به ویژه در سال آینده در کشور تشکیل شود.

 رییس کمیسیون امنیت بیان کرد: ارومیه خود شهر آب است، ارومیه امروز در محاصره کم آبیست. از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس حاضر شود و در خصوص کشته شدگان جاده‌های استان آذربایجان غربی و همچنین به نتیجه نرسیدن آزادراه‌های ارومیه به تبریز بعد از ۱۲ سال به مردم و خانه ملت پاسخ بگوید.

انتهای پیام

کد خبر 17575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =