کد خبر 17589
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

صنف طلا موظف به ارسال صورت حساب الکترونیکی خود هستند

صنف طلا موظف به ارسال صورت حساب الکترونیکی خود هستند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: صنف طلا فروشان طبق قانون موظف به ارسال صورت حساب الکترونیکی خود در سامانه مودیان مالیاتی کشور هستند.

به گزارش نمایندگان، به نقل از روابط عمومی "تهران 20"، نادر بذرافشان، اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اظهار کرد: مالیات سامانه مودیان مالیاتی توسط صنف طلا فروشان در حال اجرا است اما به دلیل مشکل امنیت در سامانه جامع تجارت از وزارت صمت برای بررسی بیشتر آن فرصت گرفته‌ایم.

تعویق ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه از سال گذشته سامانه جامع تجارت به ما تحمیل شد، گفت: ما مشکلات مالیات و ثبت امنیت سامانه داشتیم، در واقع سامانه جامع تجارت از پارسال فعال بود اما در مورد عملکرد آن ابهاماتی برای صنف طلا وجود داشت که در این جلسه اعلام کردیم.

وی افزود: در نهایت نیز مقرر شد که ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد.

نگران طلا فروشان از امنیت سامانه جامع تجارت

بذرافشان عنوان کرد: شرایط صنعت طلا فروشان فرآیند خاصی و پیچیدگی ویژه‌ای دارد و قابل امنیت نیست، اگر کسی صورت حساب الکترونیکی را در سامانه جامع تجارت ارسال می‌کند این اطلاعات در سامانه مودیان می‌نشیند.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلا فروشان با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه مودیان مالیاتی مشکلی ندارند اما بسیاری از آنها از امنیت سامانه جامع تجارت نگران هستند؛ چراکه اگر اطلاعات طلا از شهر با شهر دیگر درز پیدا کند برای این صنف مشکل‌ساز خواهد بود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به عدم هماهنگی سامانه جامع تجارت و مودیان، گفت: این سامانه‌ها در مفاد اجرایی به خصوص در مورد دریافت کد ملی خریدار طلا عدم هماهنگی داشتند. به همین دلیل نیز ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت سه ماه به تعویق افتاد.

بذرافشان با بیان اینکه مشکل ما سامانه جامع تجارت است، افزود: در سامانه جامع تجارت باید مصرف‎کننده نهایی کد ملی ارائه کند اما در سامانه مودیان اخذ کد ملی خریدار الزامی نیست.

الزام صدور صورت حساب الکترونیکی طلافروشان

در ادامه برنامه مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور نیز دراین باره اظهار کرد: سامانه مودیان صورتحساب الکترونیکی است که فاکتورها قبلا دستی بود اما امروزه به صورت الکترونیکی از طرف فروشندگان انجام می‌شود.
وی، اهداف این سامانه مودیان را ایجاد شفافیت کالا و خدمات کالا در کشور دانست و گفت: هر فروشنده‌ای که بخواهد عرضه کالا در سامانه مودیان به ثبت برساند باید در این سامانه ثبت کند؛ به طوری که بستگی به خریدار دارد، یعنی اگر خریدار معمولی باشد نیاز به دریافت کد ملی نیست.

وی افزود: صاحبان مشاغل طلا، پلاتین، جواهر با هر میزان فروش کالا و خدمات الزاما باید صورت حساب را از پایانه فروشگاهی خود ارسال کنند و فروشندگان مواد معدنی و واحدهای فرآوری معدنی با هر میزان فروش ملزم به صورت حساب الکترونیکی هستند.

صاحبان کدام مشاغل شامل طرح ارسال صورت حساب الکترونیکی می‌شوند؟

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی گفت: کلیه اشخاص حقیقی با فروش خالص کالا و خدمات بیشتراز ۱۸ میلیارد تومان از ابتدای ۱۴۰۲ تا پایان شهریور در صورت داشتن پایانه فروشگاهی مکلف به ارسال صورت حساب‌های ۱ و۲ خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین اشخاص حقیقی صاحبان حرفه‌های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، داروخانه، دامپزشکی، وکلا و مشاوران خانواده با هر میزان فروش کالا و خدمات هم ملزم به ارسال صورت حساب الکترونیکی هستند کما این که از سال ۱۳۹۸ قانون بودجه هر سال آن‌ها را مکلف کرده که از پایانه فروشگاهیان استفاده کنند.

موحدی همچنین گفت: مالیات صنف طلا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در کل سال بوده است. اگر بستر اطلاعاتی شفاف‌سازی شود، مبنا روشن‌تر خواهد شد.

هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود

همچنین در بخش دیگری از برنامه، مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در خصوص وضعیت هوای پایتخت تا پایان هفته، گفت: امروز شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها محسوسی در استان تهران بودیم، به طوریکه در برخی نقاط پایتخت، شاخص‌ها در وضعیت پاک قرار داشت.
وی ادامه داد: تقریبا از اوایل صبح امروز، با افزایش سرعت وزش باد در شهر و استان تهران مواجه بودیم.
غلامی، عبور توده هوای ناپایدار جوی را علت وزش باد و کاهش غلظت آلاینده‌ها عنوان کرد و گفت: برای فردا (20 دی) ناپایداری هوا به تدریج تقویت خواهد شد و با وزش باد و باران همراه بوده است.
غلامی در ادامه افزود: فردا در طول روز عمدتا سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند؛ در واقع در غروب و شب ناپایداری هوا در حدی می‌رسد که می‌توان بارش برف در برخی از نقاط شهر به ویژه نیمه شمالی (ارتفاعات) را پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران خبر داد: هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود، بنابراین از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش دما و روز شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

غلامی تصریح کرد: 5 شنبه و جمعه هفته جاری، بارش برف و باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، به طوریکه در ارتفاعات و نیمه شمالی شهر تهران به ویژه در مناطق 1 و 2 شاهد بارش برف خواهیم بود.

توصیه سازمان هواشناسی به مردم
مدیرکل هواشناسی استان تهران عنوان کرد: بارش‌های هفته جاری به گونه‌ای خواهد بود که سبب لغزنده شدن سطح زمین می‌شود، از این رو بهتر است مردم برای آخر هفته از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی افزود: همچنین تا پایان هفته شرایط جوی برای کوهنوردی مناسب نیست. علاوه بر این، وزش باد شدید حتی می‌تواند موجب بروز خسارت به برخی از مناطق شود که در این زمینه شهروندان باید احتیاط لازم را انجام دهند.

در حال بارورسازی ابرها هستیم؟

غلامی در خصوص بارورسازی ابرها، گفت: این فرایند زمانی تحقق می‌یابد که توده هوا در منطقه دارای محدویات رطوبتی باشد تا بتواند به روش‌های مختلف بارورسازی ابرها بارش آن‌ها را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: بارش‌های پیش رو ربطی به بارورسازی ابرها ندارد. این فرایند در حوزه اختیارات وزارت نیرو است.

انتهای پیام

کد خبر 17589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =