کد خبر 17588
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها؛هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود

هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها؛هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود

 مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود، بنابراین از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش دما و روز شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نمایندگان،به نقل از روابط عمومی "تهران 20"، مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در خصوص وضعیت هوای پایتخت تا پایان هفته، گفت: امروز شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها محسوسی در استان تهران بودیم، به طوریکه در برخی نقاط پایتخت، شاخص‌ها در وضعیت پاک قرار داشت.
وی ادامه داد: تقریبا از اوایل صبح امروز، با افزایش سرعت وزش باد در شهر و استان تهران مواجه بودیم.
غلامی، عبور توده هوای ناپایدار جوی را علت وزش باد و کاهش غلظت آلاینده‌ها عنوان کرد و گفت: برای فردا (20 دی) ناپایداری هوا به تدریج تقویت خواهد شد و با وزش باد و باران همراه بوده است.
غلامی در ادامه افزود: فردا در طول روز عمدتا سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند؛ در واقع در غروب و شب ناپایداری هوا در حدی می‌رسد که می‌توان بارش برف در برخی از نقاط شهر به ویژه نیمه شمالی (ارتفاعات) را پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران خبر داد: هوای پایتخت تا پایان هفته ۴ تا ۸ درجه سردتر می‌شود، بنابراین از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش دما و روز شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

غلامی تصریح کرد: 5 شنبه و جمعه هفته جاری، بارش برف و باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، به طوریکه در ارتفاعات و نیمه شمالی شهر تهران به ویژه در مناطق 1 و 2 شاهد بارش برف خواهیم بود.

توصیه سازمان هواشناسی به مردم
مدیرکل هواشناسی استان تهران عنوان کرد: بارش‌های هفته جاری به گونه‌ای خواهد بود که سبب لغزنده شدن سطح زمین می‌شود، از این رو بهتر است مردم برای آخر هفته از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی افزود: همچنین تا پایان هفته شرایط جوی برای کوهنوردی مناسب نیست. علاوه بر این، وزش باد شدید حتی می‌تواند موجب بروز خسارت به برخی از مناطق شود که در این زمینه شهروندان باید احتیاط لازم را انجام دهند.

در حال بارورسازی ابرها هستیم؟

غلامی در خصوص بارورسازی ابرها، گفت: این فرایند زمانی تحقق می‌یابد که توده هوا در منطقه دارای محدویات رطوبتی باشد تا بتواند به روش‌های مختلف بارورسازی ابرها بارش آن‌ها را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: بارش‌های پیش رو ربطی به بارورسازی ابرها ندارد. این فرایند در حوزه اختیارات وزارت نیرو است.
انتهای پیام

کد خبر 17588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =