کد خبر 18029
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

حسین زهی:

استفاده صحیح از تجربه کشورهای پیشرفته سرعت ساخت و ساز را افزایش می دهد

استفاده صحیح از تجربه کشورهای پیشرفته سرعت ساخت و ساز را افزایش می دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس به ضرورت افزایش سرعت ساخت وساز مسکن در کشور اشاره کرد و گفـت در شرایط کنونی که با کمبود مسکن مواجه هستیم باید از تجربه کشورهای پیشرفته برای صنعتی سازی ساختمان و افزایش سرعت ساخت مسکن بهره بگیریم.

به گزارش نمایندگان، اسماعیل حسین زهی با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی کشورهای پیشرفته برای ساخت مسکن، گفـت: هم اکنون سرعت ساخت و ساز و اجرای قانون جهش تولید مسکن با توجه به زمان بندی های دولت بسیار کُند است. با توجه به اینکه هنگام اجرای پروژه های طرح مسکن مهر و ساخت برخی از پروژ های کلان انبوه سازی از ظرفیت کشوهای خارجی نیز استفاده شده و تجربه این موضوع در کشور وجود دارد، باید در این طرح نهضت ملی مسکن نیز از حضور کشورهای در اجرای پروژه های عمرانی استقبال کنیم.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس ادامه داد: همانگونه که ما اقدام به صادرات خدمات فنی مهندسی می‌کنیم باید در جهت واردات خدمات فنی و تکنولوژی صنعتی سازی ساختمان از کشورهای پیشرفته نیز گام هایی برداریم.البته اگر جوانان و نخبگان ما نیز توانایی ساخت صنتعی ساختمان را دارد، باید تحت حمایت قرار گرفته و از آنها استفاده شود. اما هم اکنون در برخی از کشورها ساختمان‌ها با شیوه‌های نوین ساخت و ساز طی یک ماه تکمیل می‌شود در حالی که با شیو های سنتی ساخت در کشورمان، اتمام عملیات همان تعداد طبقه در ساختمان ماه‌ها به طول می‌انجامد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز با کمبود عرضه مسکن در کشور مواجه هستیم باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده و سرعت و ساخت و ساز مسکن را افزایش دهیم. مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم بوده و بیش از نیمی از سبد هزینه‌ای مردم به وِیژه کارکنان و کارگران را تشکیل می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: تمامی وزارت خانه‌ها باید پای کار بیایند تا روند ساخت و تکمیل واحدها مسکونی سرعت بیشتری پیدا کند. همچنین لازم است دولت در حوزه بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز تدابیری اتخاذ کند تا افراد کم درآمد نیز بتوانند از این ظرفیت برای خانه دار شدن استفاده کنند.

انتهای پیام

کد خبر 18029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =