کد خبر 18330
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

مشاور دبیرکل حزب حامیان ولایت:

احزاب باید جوابگوی عملکرد نماینده‌ای که معرفی می‌کنند باشند

احزاب باید جوابگوی عملکرد نماینده‌ای که معرفی می‌کنند باشند

مشاور دبیرکل حزب حامیان ولایت حذف گفت: یکی از مشکلاتی موجود این است که احزاب به صورت مقطعی فعالیت می‌کنند، در صورتی که حزب باید جوابگوی عملکرد نماینده و یا لیستی که معرفی کرده، باشد در حالی که تاکنون در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش نمایندگان، نعمت‌الله مردانیان اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و تجارب‌ کسب شده است، برای انتخاب یک نماینده اصلح پارامترهایی همچون ولایت‌مداری و تخصص را در کنار هم باید در نظر داشت چراکه در گذشته شاهد بودیم افرادی روی کار بودند که تخصص داشتند اما حرکت‌هایی انجام دادند که موجب خشنودی دشمنان شده است.

وی ادامه داد: نیرویی که از جبهه انقلاب هم کاندیدا می‌شود اگر بدون تخصص وارد عرصه شده باشد به انقلاب ظلم کرده است و باید جوابگوی نظام و مردم باشد.

مردانیان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بالغ بر ۲ دهه است که موضوع اقتصاد را مطرح می‌کنند و در این حوزه نیروهای نظامی به نحو احسن گوش به فرمان آقا هستند و به اوج اقتدار می‌رسند، اگر سیاست‌مداران، اقتصاددانان، دولتی‌ها و نمایندگان مجلس هم مثل نیروهای نظامی به بیانات رهبری توجه داشتند هم اکنون شاهد چنین وضعیتی در اقتصاد کشور نبودیم.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف نمایندگان مجلس قانون‌گذاری است، وقتی فردی وارد حوزه نمایندگی مجلس می‌شود نماینده مردم ایران است و باید قانون تصویب کند. در این راستا باید بدون اینکه منافع خودش را در نظر بگیرد منافع اصلی کشور و آحاد مردم را اولویت بداند.

مشاور دبیرکل حزب حامیان ولایت گفت: نمایندگان مجلس باید تعهد بدهند بدون آنکه خواسته حزبی و سیاسی داشته باشند به دنبال منافع کشور باشند؛ یکی دیگر از مباحثی است که بسیار مهم است شفافیت آراست و احزاب درخواست دارند آرای نمایندگان کاملاً مشخص باشد تا بدانیم فردی که نماینده شده چه مواردی را تصویب کرده تا دوگانگی و نفاق اتفاق نیفتد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی موجود این است که احزاب به صورت مقطعی فعالیت می‌کنند در صورتی که حزب باید جوابگوی عملکرد نماینده‌ای که معرفی کرده باشد و تاکنون در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاده است، در ادوار قبل وقتی نماینده‌ای عملکردش طوری بود که سبب می‌شد آن حزب زیر سؤال برود کاملاً کنار می‌کشیدند.

مشاور دبیرکل حزب حامیان ولایت تصریح کرد: بیان کرد: وقتی که حزبی نماینده‌ای معرفی می‌کند باید تا پایان وظیفه آن شخص جوابگو باشد اما شاهد چنین رویه‌ای نیستیم و مردم به همین دلیل حضور احزاب را کمرنگ می‌بینند. حزب اگر تعهد داشته باشد و نماینده را مورد رصد قرار دهد قطعاً مردم از احزاب استقبال بیشتری خواهند داشت و اتفاقات بهتری رقم خورد.

مردانیان در پایان گفت: انتخابات فرصتی برای تک تک آحاد جامعه است و همه ما در مقابل رأی که داخل صندوق می‌اندازیم مسئول هستیم لذا باید با آگاهی تمام نمایندگان مجلس را انتخاب کنیم و امیدواریم شاهد مشارکت بالایی در انتخابات سال جاری باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 18330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =