کد خبر 13958
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

نادری:

رمز موفقیت امام خمینی (ره) اتکا به خداوند بود

رمز موفقیت امام خمینی (ره) اتکا به خداوند بود

نادری با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: رمز موفقیت امام خمینی (ره) اتکا به خداوند بود، امام خمینی (ره) در یک فضای ماورایی فکر می کرد و در ساحت ماورایی اندیشه می کرد، از طرف دیگر اتصال بی حد و مرز با مردم داشت.

به گزارش نمایندگان ما، احمد نادری نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: رمز موفقیت امام خمینی (ره) اتکا به خداوند بود. امام خمینی (ره) در یک فضای ماورایی فکر می کرد و در ساحت ماورایی اندیشه می کرد. از طرف دیگر اتصال بی حد و مرز با مردم داشت. امام خمینی (ره) با همه گروه ها، اقشار، جریانات، احزاب و دسته ها ارتباط داشت و این دو شاخصه بود که انقلاب اسلامی را با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رساند و این دو شاخصه تا انتهای عمر امام (ره) نیز باقی ماند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل همین دو ویژگی امام بود که دیدیم مراسم تشییع جنازه وی چقدر شلوغ بود و همه گروه ها، دسته ها و جناح ها جمع شدند و سوگواری کردند.

وی در مورد تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) گفت: ما در علوم اجتماعی می گوییم که متون قابلیت خوانش دارند، مخصوصا وقتی متنی تاریخی می شود حتی متنی که نویسنده و گوینده اش در قید حیات باشد هم توانایی خوانش های متفاوت دارد البته در مورد متون تاریخی وقتی مولف در قید حیات نیست قاعدتا امکان خوانش فراهم می شود و خوانش های متفاوت می تواند از یک متن اتفاق بیفتد. ما باید در اینجا یک شاخص و معیاری داشته باشیم برای اینکه خوانش صحیح از متن اتفاق بیفتد که اعتقاد دارم خوانش صحیح تفکرات امام خمینی (ره) را مقام معظم رهبری دارند.

نادری افزود: متاسفانه در طول زمان و بعد از رحلت امام خمینی (ره) خوانش های مختلفی از متن و اندیشه های امام اتفاق افتاده است و اکثرا برای منافع شخصی، حزبی، جریانی و گروهی بوده است و بعضا نزدیکان نسبی امام یعنی کسانی که پیوندهای خونی با امام دارند قرائت هایی از امام خمینی (ره) ارایه دادند که قرابتی با اندیشه امام به معنای اعم و اخص نداشته و ندارد.

منبع: شبستان

انتهای پیام

کد خبر 13958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =