کد خبر 18569
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

جلالی در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد؛

اجرای اصل ۴۴ زمینه تحقق جهش تولید و مشارکت مردم

اجرای اصل ۴۴ زمینه تحقق جهش تولید و مشارکت مردم

جهش تولید و مشارکت مردم آخرین زنجیره حلقه مفقوده در بحث مسائل اقتصادی است. خصوصی سازی و اصل ۴۴ هنوز کامل اجرا نشده و هنوز تصدی گری دولت و مدیریت دولت در بسیاری از منابع و صنایع باقی است که باید تحت عنوان مشارکت مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان گفت: رهبری شعار سال را بر اساس مسائل اقتصادی بیان فرمودند و سال را نامگذاری کردند وقتی که مسیر نامگذاری سال‌ها را کنار هم می‌گذاریم میبینیم که ایشان درصدد تکمیل زنجیره حل مسائل اقتصادی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مسئله مورد توجه تولید ملی تا صرفه جویی و قناعت و جهش تولید بوده است و مسیر را به این یک فرایند نامگذاری سالها در حل مسائل اقتصادی هدایت کردند. مخصوصا چند سال اخیر یک فرایندی آغاز شده است که این فرایند باید به حل مشکلات و مسائل اقتصادی منجر شود.

جلالی افزود: به نظر می‌آید که این آخرین زنجیره حلقه مفقوده در بحث مسائل اقتصادی بوده است؛ خصوصی سازی و اصل ۴۴ را در نظر بگیریم که هنوز کامل اجرا نشده و هنوز تصدی گری دولت و مدیریت دولت در بسیاری از منابع و صنایع و معادن و کارخانجات هنوز باقی است و اینها باید تحت عنوان مشارکت مردم و بخش خصوصی واگذار شود. نقش دولت خوب نقش تنظیم گری است و نقش ستادی و نقش نظارت و مدیریت بخش خصوصی و این لازمه‌اش مشارکت مردم است.

وی گفت: وقتی که اقتصاد مردمی باشد بسیاری از مشکلاتی را که امروز در اقتصاد دولتی با آن مواجهیم را نخواهیم داشت.

نماینده مردم رفسنجان اضافه کرد: با مردمی شدن اقتصاد هم تامین و نگهداری هم افزایش تولید و هم توجه به تولید ملی و پیشگیری از قاچاق کالا یعنی پیشگیری از واردات کالاهای خارجی را در پی دارد و بسیاری از زیرساخت های که الان در اقتصاد مشکل ساز هستند حل می‌شود از جمله افزایش ارزش پول ملی، کاهش تورم، کاهش نقدینگی و ...

وی گفت: وقتی اقتصاد مردمی شود مشکلاتی که تقریبا منشا بسیاری از معضلات اقتصادی است، رفع می‌شود از جمله نقدینگی بالا.  

 مردم پول خود را در بانک می‌گذارند با ورود نقدینگی به تولید، مشارکت مردم در اقتصاد و مردمی شدن اقتصاد را به دنبال دارد.

وی ادامه داد : دیگر تراکم و افزایش نقدینگی را نداریم و این پول از چرخه انباشتگی در بانک‌ها برداشته می‌شود و وارد چرخه تولید و اقتصاد می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: با مشارکت مردم در تولید پول ملی ارزش پیدا می‌کند و کاهش تورم کاهش حجم نقدینگی را شاهد خواهیم بود. جهش تولید با مشارکت مردم یکی از حلقه های اساسی است که تا حالا جای آن در اقتصاد خالی بود.

وی ادامه داد: دولت باید نقش نظارتی خود را تنظیم کند و نقش اصلی و مابقی را به صف و مردم واگذار کند.   

حجت‌الاسلام جلالی گفت: انچه مقام معظم رهبری اشاره فرمودند تاکید بر جایگاه مردم است. هر جا که مردم به میدان آمده‌اند مشکل حل شده است و موفق و پیروز بودیم. مشارکت مردم خیلی در حل مسائل اقتصادی واقعاً کمک کننده است و به نوعی نقش پیشران را دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این نامگذاری متناسب با برنامه هفتم پیش بینی شده است یعنی شعار این چارچوب را دارد. در برنامه هفتم کاهش تورم و کاهش نقدینگی در پنج سال آینده پیش بینی شده است.  

انتهای پیام

کد خبر 18569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =