کد خبر 18623
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

نماینده مردم چناران در مجلس مطرح کرد

مرزی بودن خراسان رضوی؛ شمشیری دولبه برای استان

مرزی بودن خراسان رضوی؛ شمشیری دولبه برای استان

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به مرزی بودن این استان، گفت: اگر نظارت‌های لازم بر مرزها صورت گیرد، فرصت‌های مناسبی به‌ وجود می‌آید و در غیر این صورت، مرزی بودن مهمترین تهدید برای استان به‌ شمار می‌رود.

به گزارش نمایندگان، حسین امامی‌راد با اشاره به مهمترین موضوعات مرتبط با خراسان رضوی که باید در سال جدید مورد اهتمام جدی مسئولان استان و مجمع نمایندگان قرار گیرد، اظهار کرد: مهمترین موضوع، مشکل کم‌آبی است. طبق آمار اعلام‌شده، در سال گذشته خراسان رضوی خشکترین استان کشور بوده است.‌ باتوجه به اینکه مشهد کلانشهر است و به برکت وجود امام رضا (ع) در این شهر، زائران زیادی وارد مشهد می‌شوند، باید زیرساخت‌های خراسان رضوی بهبود یابد. از اول سال تا کنون بیش از ۷ میلیون نفر وارد مشهد شده‌اند. یکی از نگرانی‌های حال حاضر برای مشهد و شهرستان‌های اطراف، موضوع کمبود آب است و باید تدابیری جدی برای تامین آب شرب استان اندیشیده شود. 

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر مرزها، خصوصا در شرق کشور که مشکلات امنیتی در آن پررنگ‌تر است، عنوان کرد: توجه و نظارت بر مرزها و ساماندهی ورود و خروج اتباع موضوع مهمی است که اگر به آن توجه شود، فرصت‌های مناسبی را به‌ وجود می‌آورد. خراسان‌ رضوی مهاجرپذیر است و اگر به موضوع نظارت بر مرزها توجه نشود، مهمترین تهدید به‌ شمار می‌رود.

نماینده مردم چناران در مجلس با اشاره به اهمیت خراسان رضوی در توسعه اقتصادی کشور، افزود: رهبری امسال برای چندمین بار بحث تولید و مشارکت مردمی را مطرح کردند. استان ما یک قطب صنعتی در کنار قطب کشاورزی است و چنانچه به ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی آن توجه شود، می‌تواند استانی بسیار تاثیرگذار در تحقق شعار سال و شکل‌گیری اقتصاد قوی باشد. 

امامی‌راد همچنین ضمن انتقاد از مسئولین اجرایی استان، ابراز عقیده کرد: خراسان‌ رضوی از دولت انتظار داشت که مسئولین مجموعه استانداری را از بین افراد قوی انتخاب کند که متاسفانه چندان محقق نشده است.

وی ادامه داد: خراسان‌ رضوی شرایط ویژه‌ای مانند پهناوری، مرزهای گسترده، اتباع فراوان و مهاجرپذیری بالا دارد، لذا از رئیس‌جمهور و وزارت کشور انتظار می‌رود در استانداری خراسان رضوی، افرادی را که تجربه استانداری و فهم دانش اقتصادی دارند، منصوب کند. 

نماینده مردم چناران در مجلس تصریح کرد: حتما برای حل مشکلات استان نیاز به وجود تعامل بین استانداری و مجمع نمایندگان داریم، اما تعامل و همگرایی در جایی که تخصص لازم وجود نداشته باشد، بازدهی اندکی دارد.

انتهای پیام 

کد خبر 18623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =