کد خبر 11026
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

با حضور نایب رییس قوه مقننه؛

روند احداث تونل قطار برقی مشهد و بزرگراه طرقبه-شاندیز بررسی شد

بازدید نظارتی از مسیر ساغشک
روند احداث تونل قطار برقی مشهد و بزرگراه طرقبه-شاندیز بررسی شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی شهرستان طرقبه و شاندیز بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این پروژه‌ها قرار گرفت.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (پنجشنبه، ۲۹ دی ماه) به منظور بازدید نظارتی از روند اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی شهرستان طربقه و شاندیز وارد این منطقه شد.

وی ابتدا از پروژه‌ مسیر مواصلاتی کاهو - شاندیز (مسیر ساغشک) بازدید کرد؛ این مسیر روستای به طول ۱۳ کیلومتر بوده و برای زیرسازی و روکش آسفالت نیازمند تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی است.

در ادامه، بازدید از مسیر بزرگراه طرقبه - شاندیز در دستورکار نیک‌زاد قرار داشت. در جریان این بازدید نایب رییس قوه مقننه از نزدیک در جریان مشکلات این پروژه قرار گرفت.

به گفته یوسف زاده، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر بوده و روند احداث آن از سال ۱۳۹۵ شروع شده و در صورت تامین اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی و رفع مشکلات مربوط به معارضین و تملک اراضی مورد نیاز، این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

بازدید از روند احداث تونل قطار برقی مشهد - گلبهار - چناران (دهنو - زعفرانیه) از دیگر دستورکارهای سفر نظارتی یک روزه نایب رئیس اول قوه مقننه به استان خراسان رضوی بود.

جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در این رابطه گفت: عملیات احداث این پروژه از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و تاکنون ۳۴ درصد پیشرفت کلی داشته است.

وی عنوان کرد: هم اکنون اگر ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد می‌توان مسیر ۴۰ کیلومتری قطار مشهد - گلبهار را به صورت ریل‌باس به بهره‌برداری رساند و اگر اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی تامین شود این پروژه به صورت مترو قطار برقی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد خبر 11026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    احداث یک مسیر کوتاه و مستقیم از نیشابور به مشهد مقدس از راه قدمگاه . درود و دهبار با گدر از کوههای بینالود . مسیر حرم تا حرم را بسیار کوتاه میکند و موجب اشتقال زایی برای ساکنین منطقه میشود.انشاءالله مسئولین پیگیر این پروژه مبارک باشند.