کد خبر 8776
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

نظارت میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی از خراسان رضوی

نظارت میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی از خراسان رضوی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری بازدید روزهای اخیر اعضای کمیسیون متبوع خود از استان خراسان رضوی، گفت: ضمن دیدار و گفت‌وگو با مقامات استانی و تولیت آستان قدس رضوی و بازدید از مرزهای مشترک با افغانستان و ترکمنستان، ارزیابی میدانی از تبادلات اقتصادی در سایه توسعه روابط با همسایگان انجام شد.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در توضیح نظارت میدانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از استان خراسان رضوی، گفت: کمیسیون امنیت ملی بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده هفته گذشته برای بازدید از مرزهای استان خراسان رضوی و همچنین برگزاری جلسات اعضای کمیسیون با مسئولان استانی به مشهد سفر کرد. این سفر در چند بخش انجام شد؛ در بخش نخست برگزاری شورای تامین در استانداری خراسان رضوی بود که در این جلسه هر یک از اعضای اصلی شورای تامین گزارشی از حیطه مسئولیتی خود ارایه کردند. نیروی انتظامی، اطلاعات، دادگستری و همچنین بخش‌های مختلفی که در استانداری فعالیت دارند و از جمله استاندار خراسان رضوی توضیحات مربوطه را ارایه کرد و در نهایت تصمیماتی مرتبط با پیگیری‌های کمیسیون اتخاذ شد.

سفر استانی کمیسیون امنیت ملی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه علاوه بر مباحث امنیتی و انتظامی موضوعات مرتبط با دیپلماسی اقتصادی و اقداماتی که کمیسیون در این زمینه می‌تواند به این استان کمک کند، مورد تبادل نظر و همفکری قرار گرفت.

نظارت میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی از خراسان رضوی

وی در ادامه یادآور شد: پس از آن چند دیدار دیگر در استانداری انجام شد از جمله دیدار با آقای کاظمی قمی معاون جدید شورای عالی امنیت ملی که در این دیدار به تبادل نظر و بررسی مسائل منطقه‌ای پرداخته شد. موضوعات مطرح در این جلسات در نشست آتی کمیسیون امنیت ملی در قالب گزارش مطرح می‌شود.

مقتدایی ادامه داد: در ادامه این سفر بازدید از مناطق مرزی نیز در قالب دو تیم انجام شد. گروهی به مرز دوقارون رفتند و مرزهای مشترک ایران و افغانستان را بررسی کردند و گروه دیگر از مرز باجگیران و بازارچه مرزی آن بازدید کردند، موضوعات مرتبط با این بازارچه و کارهایی که می‌تواند به خلق ثروت و تبادل اقتصادی و تقویت دیپلماسی اقتصادی قوی‌تر و توسعه روابط با همسایگان منتهی شود نیز مورد ارزیابی میدانی قرار گرفت.

نظارت میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی از خراسان رضوی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این سفر پس از بازدید از مرز باجگیران، بالگرد حامل نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی دچار نقص فنی شد و فرود اضطراری داشت اما نمایندگان پس از این فرود ادامه بازدید را متوقف نکردند لذا با همکاری فرمانداری و استانداری ادامه بازدید به صورت زمینی و با وسیلیه نقلیه انجام شد. ضمن بازدید از مناطق مرزی و بخشی از رودخانه زنگلان رود، قرار شد جلساتی در سطح کمیته‌های کمیسیون در آینده نزدیک با حضور مقامات محلی در تهران تشکیل و موضوعات متناسب با نیاز منطقه و با همکاری کیسیون انجام شود.

نظارت میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی از خراسان رضوی

مقتدایی با اشاره به جلسه مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی با جلسه مشترک با تولیت آستان قدس رضوی، گفت: با توجه به گزارش آیت‌الله مروی و ابعاد مختلف مرتبط با آستان قدس، قرار شد تبادل و همفکری‌های  میان کمیسیون و آستان ادامه یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات و فعالیت‌های کمیسیون امنیت ملی در بازه زمانی تعطیلات مجلس انجام شد.

انتهای پیام

کد خبر 8776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =