کد خبر 10183
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

بازدید هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی از مناطق مرزی استان ایلام؛

بازگشایی گذرگاه جدید مرزی «چیلات» موجب رونق اقتصاد، و ایجاد امنیت در منطقه خواهد بود

بازگشایی گذرگاه جدید مرزی «چیلات» موجب رونق اقتصاد، و ایجاد امنیت در منطقه خواهد بود

هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید ۶ ساعته خود از مناطق مرزی استان ایلام با کشور عراق بر لزوم بازگشایی گذرگاه های جدید در پهنه ۴۲۰ کیلومتری مرز تاکید کردند.

به گزارش نمایندگان ما، هیات اعزامی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به استان های خوزستان و ایلام صبح امروز از مرز ۴۲۰ کیلومتری مشترک بین استان ایلام و عراق بازدید کردند و با حضور در منطقه چیلات از ظرفیت‌های توسعه‌ای این منطقه برای تبدیل شدن به گذرگاه جدید مرزی بازدید کردند.

شهریار حیدری رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی در این بازدید و با اشاره به ظرفیت استان ایلام، گفت: با وجود مرز مشترک ۴۲۰ کیلومتری ایلام با عراق تنها یک گذرگاه، آن هم در مهران، بین دو کشور وجود دارد و این ظرفیت وجود دارد که با توسعه برخی از امکانات و با توجه به وجود زیرساخت‌هایی مناسب، شاهد بازگشایی گذرگاه های جدید در منطقه چیلات باشیم.

وی افزود: مرز جنبه منطقه‌ای و ملی دارد و به چرخه تولید و امنیت پایدار کمک می کند و ما تلاش می کنیم با پیگیری مطالبات سفر امروز در تهران، با مسئولین وزارت خارجه و وزارت کشور زمینه بازگشایی گذرگاه چیلات را هرچه سریع تر فراهم کنیم تا شاهد تحول در وضعیت معیشتی مردم منطقه باشیم.

علیزاده: هنوز فعالیت ترانزیتی و مسافری از مبدا چیلات به سمت عراق انجام نشده است

در ادامه بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی،  اظهار داشت: سال ۹۶ گذرگاه چیلات به تائید هیات دولت رسید و پیگیری های خوبی برای فعال سازی این گذرگاه مرزی انجام شده اما هنوز فعالیت ترانزیتی و مسافری از مبدا چیلات به سمت عراق انجام نمی شود.

براساس این گزارش اعضای کمیسیون امنیت ملی در بازدید ۶ ساعته خود از مرز مهران- چیلات، از محل احداث بازارچه مرزی چنگوله نیز بازدید کردند. این بازارچه قرار است به بازارچه چمدانی و کولبری تبدیل شود که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها می تواند موجب بهبود معیشت و جلوگیری از مهاجرت مردم مهران و شهرهای اطراف شود و مقرر شد به منظور پیگیری در تسریع احداث بازارچه مرزی و بازگشایی مرز، جلساتی در کمیسیون امنیت ملی برگزار شود.

انتهای پیام

کد خبر 10183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =