کد خبر 3971
۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

حیدری خبر داد

بازدید اعضای کارگروه مرز مجلس از مرزهای شرقی کشور

بازدید اعضای کارگروه مرز مجلس از مرزهای شرقی کشور

رئیس کارگروه مرز مجلس جزئیات بازدید اعضای این کارگروه از مرزهای شرقی کشور با افغانستان را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، شهریار حیدری رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای کارگروه مرز مجلس از مرزهای شرقی کشور خبر داد.

وی افزود: اعضای کارگروه مرز در یک بازدید ۵ روزه از مرز خراسان رضوی، جنوبی و بخشی از مرز استان سیستان و بلوچستان که با افغانستان مرز دارد بازدید شد و از نزدیک در جریان شرایط و مسائل مربوط به کل نوار مرزی مشترک با افغانستان قرار گرفتیم.

رئیس کارگروه مرز مجلس با بیان اینکه در این بازدید میدانی وضعیت استقرار و آمادگی نظامی مرزبانی و سایر بخش‌ها که متولی امنیت مرزها هستند را بررسی کردیم، ادامه داد: با توجه به حضور مناسب و ترکیب ارتش، مرزبانی و دیگر دستگاه‌ها و همکاری خوبی که بین نهادهای اطلاعاتی و نظامی در منطقه وجود دارد ما نگرانی جهت تامین امنیت مرزها نداریم.

حیدری با تاکید بر اینکه در این بازدید موضوع معیشت مرزنشینان نیز مورد توجه قرار گرفت، اضافه کرد:با توجه به بازدید میدانی که به عمل آمد لازم است که کار بیشتری در این زمینه انجام شود چرا که امنیت پایدار با حضور مردم و با تامین و توجه به معیشت اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در حال حاضر زمان آن است که اتاق بازرگانی ایران هماهنگی‌های لازم را با بازرگانان افغانستان انجام دهد تا بازارچه‌های مرزی و همچنین توسعه تجارت و روابط تجاری با بخش خصوصی فعال‌تر شود.

نماینده قصرشیرین در مجلس با بیان اینکه گمرک ایران باید در مرزهای کشور با افغانستان فعال و تقویت شود، ادامه داد:در حال حاضر اکثر بازارچه‌های مرزی غیر فعال هستند و تنها فعالیت یک بازارچه آغاز شده که انتظار می‌رود همه بازارچه‌ههای مرزی فعال شوند.

حیدری تصریح کرد: کم آبی و کمبود درآمد از جمله مشکلات مردم در مناطق مرزی خراسان رضوی و جنوبی است که با آن مواجه هستند که حل این مسائل باید در برنامه‌های مسئولان مربوطه باشد.

رئیس کارگروه مرز مجلس اظهار کرد: گزارشی از بازدید میدانی اعضای کمیته تهیه خواهد شد و در اختیار اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هیئت رئیسه مجلس و همچنین سایر مسئولان مربوطه قرار خواهد گرفت.

انتهای‌ پیام

کد خبر 3971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =