کد خبر 18628
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

واکنش نماینده تربت حیدریه به آیین‌نامه وزارت نیرو

واکنش نماینده تربت حیدریه به آیین‌نامه وزارت نیرو

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو آیین‌نامه‌ای را به تصویب رسانده که براساس آن باید کشاورزان هر روز پنج ساعت چاه‌های کشاورزی را خاموش کنند که این اقدام خلاف شعار سال یعنی جهش تولید است.

به گزارش نمایندگان، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: وزارت نیرو آیین‌نامه‌ای را ابلاغ کرده که به موجب آن باید پنج ساعت چاه‌های کشاورزی خاموش شود این کار باعث گلایه کشاورزان شده و فریاد آنها هم به جایی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو در حالی این آیین‌نامه را ابلاغ کرده که امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شد. این کار به تولید کشور در عرصه کشاورزی ضرر می‌زند تا کی قرار است تصمیمات بخشی گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: نتیجه اینگونه تصمیمات نابودی تولید و کشاورزی و همچنین افزایش حاشیه‌نشینی و خالی شدن روستاها از سکنه است. بعد هم آقایان پشت تریبون می‌گویند که برق شهرهای بزرگ همچون تهران و مشهد و اصفهان قطع نشده است.

زنگنه با بیان این‌که «اینگونه تصمیمات بخشی به تولید ضربه می‌زند» مدعی شد: وزارت نیرو سال گذشته قول داد که ۷۰۰۰ مگاوات تولید برق داشته باشد اما امسال بیش از سال گذشته می‌خواهد خاموشی را به کشاورزان تحمیل کند.

آیین نامه وزارت نیرو برای زمان پیک مصرف است.

انتهای پیام

کد خبر 18628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =