کد خبر 18891
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

نمایندگان گزارش می‌دهد؛

۸ روز تا دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم/ انتخابات الکترونیکی از مانور تا اجرا

۸ روز تا دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم/ انتخابات الکترونیکی از مانور تا اجرا

۸ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است؛ مجریان انتخابات از آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۸ حوزه خبر می دهند و کاندیداها در لیست‌های انتخاباتی جای گرفته‌اند.

به گزارش نمایندگان، تا برگزاری انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها 8 روز باقی مانده است.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز ۲۱ اردیبهشت ماه در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

تبلیغات انتخاباتی از دیروز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می شود.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخاباتی کشور می‌گوید: به ستادهای انتخابات استان ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند. فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است. به ستادهای انتخاباتی داوطلبان تاکید کرده ایم که حتما براساس همین دستورالعمل برای تبلیغات اقدام کرده و به هواداران خود توصیه کنند که مبنای قانون، تبلیغات کنند.

مانور شبیه‌سازی شعب اخذ رای

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه های احراز هویت و صندوق های رای برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانورها با حضور اعضای هیات های نظارت و ناظرین شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق های الکترونیکی را زیر بار می بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می کنیم. از سویی آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم.

 انتخابات تمام الکترونیکی برای اولین بار

در همین حال وزیر کشور در گفت‌وگویی با اعلام آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی یادآوری می‌کند: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می شود.

احمد وحیدی توضیح می‌دهد: در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

به گفته وی در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه ها جمع بندی و مشخص شد.

۵ لیست انتخاباتی در تهران

احزاب و گروههای سیاسی آرایش انتخاباتی گرفته و فهرستهای مورد حمایت خود را معرفی کرده اند.‌در تهران فهرست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و همچنین لیست اُمنا منتشر شد.

۳ حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران نیز در روزهای گذشته کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام کرده بودند.

انتهای پیام

کد خبر 18891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =