کد خبر 1970
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

یوسفی:

مدیران نالایق در سال‌های گذشته نفس ورزش را گرفتند

مدیران نالایق در سال‌های گذشته نفس ورزش را گرفتند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر مدیرانی که در حوزه ورزش روی کار آمدند، نه اهل ورزش بودند نه از بدنه ورزشی کشور بلکه با سیاسی بازی انتخاب شده‌اند و به جای حل مشکلات ورزش و ارتقای کیفیت آن به دنبال پست و مقام بودند.

به گزارش نمایندگان ما، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد کمبود امکانات ورزشی در مناطق محروم کشور، گفت: در کشور پروژه‌های ورزشی نیمه تمام بسیاری وجود دارد که متاسفانه با سیاست گذاری نادرست دولت‌ها و با به کارگیری مدیران سیاسی و ناکارآمد در سطح ملی و استانی مغفول مانده‌اند، وزرای ورزش در دوره‌های گذشته با رابطه و لابی گری روی کار آمده‌اند به فرض مثال مدیران ورزشی استانی کدامیک در جایگاه اصلی خود بوده‌اند که امروز خبر کمبود امکانات ورزشی در بیشتر شهرهای کشور از جمله ماهشهر خوزستان شنیده می‌شود. تیم‌های ورزشی که به دلیل نداشتن مکانی مناسب برای آماده سازی تیم خود در بیابان تمرین می‌کنند. این موضوع نشان از تخصیص ناعادلانه منابع و امکانات را می‌دهد.
در حوزه ورزش میلیاردها تومان پروژه نیمه تمام داریم

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای افزود: اکثر مدیرانی که در حوزه ورزش روی کار آمدند، نه اهل ورزش بودند نه از بدنه ورزشی کشور بلکه با سیاسی بازی انتخاب شده‌اند و به جای حل مشکلات ورزش و ارتقای کیفیت آن به دنبال پست و مقام بودند. در حل مشکلات ورزش به ویژه ورزش همگانی که زیر ساخت ورزش حرفه‌ای است، شاهد نامتوازنی در استفاده از ابزار مالی جدید، مشارکت بخش خصوصی و…. بودیم.  

وی ادامه داد: در حوزه ورزش میلیاردها تومان پروژه نیمه تمام داریم که یکی از دلایل نیمه تمام ماندن آنها نبود توازن منطقه‌ای است. در برخی استان‌ها سخن از برگزاری مسابقات و همایش‌های ملی و بین المللی ورزش است اما در تعدادی از آنها مثل بوشهر، بندرعباس، خوزستان، کردستان، ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و …. حتی در ابتدایی‌ترین موضوعات از آب و برق گرفته تا امکانات بهداشتی مانده‌اند، در این شرایط سخن از امکانات ورزشی گفتن کمی دور از انتظار است! در صورتی که چنین زیرساخت‌هایی جزء ابتدایی ترین خواسته مردم است.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: امروز شهرهایی مثل حمیدیه، ماهشهر، کوت عبداله، خرمشهر و…. که نماد مقاومت ایران بودند در تامین جزئی‌ترین نیازهای خود جا مانده‌اند؛ در کنار آن سوءمدیریت در منابع بیشتر بر گسترش مشکلات دامن می‌زند. به فرض مثال مجموعه ورزشی ۵۰ هزار نفری در اهواز احداث شد که به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌های آن در حال فرسودگی و تبدیل شدن به مخروبه است.

در بودجه انقلابی بزرگ برای مناطق محروم در نظر گرفته شد 

یوسفی تاکید کرد: مجلس یازدهم در تبصره ۱۴ بودجه انقلابی بزرگ در جهت توجه مناطق محروم در نظر گرفت، با اختصاص ۱۹ هزار میلیارد اعتبار سهم استان‌های محروم کشور با نظر شورای عالی استان‌ها و حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال برای این استان‌ها در دستور کار قرار داد که با تمام این تفاسیر شاهد حرکتی موثر از طرف وزارت ورزش و جوانان نبودیم و در این بین وزرای ورزش تمام تلاش خود را برای ارتقای چند باشگاه ورزشی سرشناس در پایتخت گذاشته که با سوءمدیریت منجر به نارضایتی هواداران دو تیم سرخآبی شده‌اند.

ورود کمیسیون اصل نود حاتم بخشی به تیم‌های سر شناس

وی یادآورشد: در حاتم بخشی به تیم‌های سرشناس ورزشی کشور از پول بیت المال، کمیسیون اصل نود ورود پیدا کرده و قوه قضائیه رسیدگی می‌کند تا تخصیص اعتبارات ورزشی به صورت برابر در تمام کشور توزیع شود. باید مدیران ناکارآمد مورد سوال قرار بگیرند تا شاهد چنین ناکارآمدی‌هایی در هدر رفت سرمایه در تمام حوزه‌ها نباشیم.

خوزستان رنگین کمان ظرفیت‌های ورزشی کشور است

سخنگوی فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی در مجلس تصریح کرد: استانی مانند خوزستان رنگین کمان ظرفیت‌های ورزشی کشور است به فرض مثال در پارالمپیک توکیو هاشمیه متقیان شیر زن اهوازی در پرتاب نیزه ضمن شکستن رکورد جهان با پرتابی به طول ٢۴/۵٠ قهرمان پارالمپیک۲۰۲۰ شد و مدال طلا را برای کشورمان کسب کرد، ایشان در منطقه محروم ملاشیه زندگی می‌کنند که از یک درصد امکانات ورزشی کشور هم بهره‌مند نیست. انتظار مردمان جنوب کشور این است که در فاصله چند متری ثروت ایران(پتروشیمی) زندگی می‌کنند از حداقل امکانات بهره‌مند شوند. تمام این کم و کاستی‌ها به سوء مدیریت و عدم توجه به امکانات باز می گردد.

نماینده خوزستان در مجلس یازدهم یادآور شد: وزارت نفت، شستا در تامین اجتماعی و…. اگر مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم به ویژه مناطق محروم به درستی انجام دهند امروز شاهد چنین شرایط ناخوشایندی نبودیم، نفت طلای سیاه از آن مردم است اما سهم مردم علی الخصوص مردم شهرهای نفت خیز فقط آلودگی و از بین بردن زیر ساخت‌های شهری آنها بوده است. چرا حق آلایندگی که به صورت قانون درآمده برای این مناطق پرداخت نمی‌شود!؟ زنان و مردان جنوب کشور طی سال‌ها ثابت کرده‌اند که با دستان خالی هم می‌توانند شهر خود را بسازند؛ اما در کنار منابع باشی ولی بی بهره از آن بسیار رنج آور است.

پرورش ورزشکاران نام آور از مناطق محروم

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: مناطق محروم کشور در حوزه ورزش می‌توانند پرورش دهنده ورزشکاران نام آور ملی و جهانی باشند که حرفی برای گفتن در حوزه ورزش  دارند اگر به این استعدادها در ورزش همگانی توجه نشود بی‌شک اندوخته غنی برای ورزش حرفه‌ای تشکیل نخواهد شد و همین عاملی شده تا وزاری ورزش به دنبال ورزشکاران خارجی از کشورهای اروپایی باشند، تامین نیرو در سایه عدم استعداد یابی می‌تواند انتقادهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش و سیاست‌گذاری در ورزش در طی سال‌ها قربانی عملکرد مدیران ناکارآمد و سیاسی باز بوده است که امروز نتایج آن را در مسابقات متفاوت ملی و جهانی شاهد بودیم، با تمام این تفاسیر باز شاهد بی توجهی به نخبگان ورزشی کشور به هر طریق ممکن هستیم انتظارمان از وزیر ورزش دولت سیزدهم رفع تمام کم و کاستی‌هایی است که موجب کدورت خاطر ورزش دوستان شده است. تمام مردم ایران راضی هستند که رسیدگی و رفع مشکلات مناطق محروم کشور در اولویت امور مسئولان قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =