کد خبر 2044
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

بابایی کارنامی:

تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور نیازمند قانون است

تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور نیازمند قانون است

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای عالی ستاد بحران کشور از سال ۹۹ تاکنون گفت: تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور نیازمند قانون است چرا که سازمان‌های استانی به تنهایی نمی‌توانند بحران در مناطق خود را مدیریت کنند.

به گزارش نمایندگان ما، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس، در جلسه علنی امروز (دوشنبه 12 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون عمران درخصوص زلزله سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جبران خسارات ناشی از حوادث امری ضروری است و حادثه سی‌سخت نخستین و آخرین اتفاق در این حوزه نیست.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ساختاری متناسب با اتفاقات و وقایع غیرمترقبه وغیرقابل پیش‌بینی نداریم، عنوان کرد: عدم تشکیل جلسات شورای عالی ستاد بحران کشور از سال 99 تاکنون یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد ساختار و قانون برای مدیریت بحران کشور اظهار داشت: تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به صورت ساختاری حائز اهمیت است و سازمان‌های استانی به عنوان مدیریت بحران نمی‌توانند به تنهایی ایفای نقش کنند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با اشاره به ضرورت تأمین منابع مالی برای مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کرده تا کاهش خسارات ناشی از اتفاقات غیرمترقبه و همچنین خدمات صادقانه را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 2044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =