کد خبر 2147
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

فلاحی:

پیام رزمایش فاتحان خیبر، دوستی با همسایگان و اقتدار مقابل متوهمان است

پیام رزمایش فاتحان خیبر، دوستی با همسایگان و اقتدار مقابل متوهمان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، پیام رزمایش فاتحان خیبر را دوستی با همسایگان و نشان‌ دادن اقتدار نیروهای مسلح به کشورهای متوهم متکی به بیگانه ارزیابی کرد.

به گزارش نمایندگان ما، سارا فلاحی  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حوادث شمال غرب کشور در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام، گفت: رژیم صهیونیستی به زعم خود با نفوذ در برخی از کشورهای منطقه می‌خواهد با اختلاف‌افکنی میان همسایگان ایران به اهداف خود برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، افزود: فرمایشات رهبر انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری چند کلید واژه مهم داشت؛ ایشان امنیت را زیربنای اساسی رشد و توسعه کشور ‌دانستند و تامین امنیت به پشتوانه بیگانگان را اقدامی متوهمانه عنوان کردند. این هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کشورهایی است که می‌خواهند از کشورهای فرامنطقه‌ای و یا رژیم صهیونیستی به عنوان پشتوانه برای تامین امنیت خود استفاده کنند که با توجه به تجربیاتی که در منطقه است این توهم موجب می‌شود که آنها سیلی بخورند.

پیام رزمایش خیبر اقتدار و عقلانیت بود

فلاحی عنوان کرد: معظم‌له، نیروهای مسلح را دارای ابتکار، اقتدار و عقلانیت دانستند و به کشورهای فرامنطقه‌ای و کشورهای گرفتار در تله رژیم صهیونیستی، این پیام را دادند که اگر دچار توهم شوند و تعرضی از مرزهای آنها صورت گیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و عقلانیت و با اتخاذ راهبردهای مختلف از تمامیت ارضی کشور حفاظت می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام،  با اشاره به این بخش از بیانات رهبر انقلاب  «اگر کسی برای برادران خود چاه بکند اول خودش در چاه می‌افتد» خاطرنشان کرد: مهمترین بخش فرمایشات رهبر معظم انقلاب هشدار به کشورهایی است که در زمین صهیونیست‌ها بازی می‌کنند و قصد ندارند از تجربه تکیه برخی کشورهای منطقه به بیگانه درس بگیرند. این فرمایش منطقی و هشداردهنده‌ معظم‌له هشدار به کشورهایی است که درپی سیاست خارجی توسعه‌طلبانه هستند.  

فلاحی در ادامه سخنان خود، برگزاری رزمایش فاتحان خیبر را ارسال پیام دوستی به همسایگان و نشان دادن اقتدار نیروهای مسلح ایران به صهیونیست‌ها و کشورهای متکی به اسراییل دانست.

وی با اشاره هشدار رهبر انقلاب اسلامی درباره توهم کشورهایی که برای تامین امنیت خود به بیگانگان متکی هستند و اینکه «کسانی که به این توهم دچارند سیلی آن را به‌زودی خواهند خورد»، گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله‌ای که غرب و صدام بر ما تحمیل کرد این موضوع را اثبات کرده‌ایم و نهایتا آن چیزی که در تاریخ ماند تاریخ مقاومت و ایثار مردم ایران بود و همه آنهایی که مقابل ما ایستادند به شکلی به تاریخ پیوستند.

رزمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش نهم مهر با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، ۲۵ نیروی مخصوص (واکنش سریع)، گروه‌های ۱۱ توپخانه، پهپاد، جنگال، ۴۳۳ مهندسی رزمی و پشتیبانی بالگردهای هوانیروز، در شمال غرب کشورمان در محور پلدشت - جلفا واقع در جنوب منطقه راهبردی قفقاز، برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 2147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =