کد خبر 2181
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

محسنی بندپی:

ایمنی نسبی در برابر کرونا بعد از واکسینه شدن ۷۰ درصد جامعه حاصل می شود

 ایمنی نسبی در برابر کرونا بعد از واکسینه شدن ۷۰ درصد جامعه حاصل می شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تا وقتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دو دوز واکسن کرونا را نزده باشند جامعه به ایمنی نسبی نخواهد رسید و به تبع آن کنار گذاشتن محدودیت ها باعث ایجاد مخاطراتی برای کشور می شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برای اینکه کشور به ایمنی نسبی برسد باید حداقل ۶۰ درصد جامعه یعنی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر دو دوز واکسن را زده باشند لذا تزریق تنها دوز اول واکسن کرونا برای رسیدن به ایمنی معیار درستی نیست. زمانی جامعه به ایمنی لازم می رسد که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از مردم دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت ۶۲ میلیون دوز واکسن تزریق شده که تنها ۳۰ درصد جامعه هر دو دوز را دریافت کرده و ۳۰ درصد دیگر فقط دوز اول را تزریق کرده اند پس باید به سمت افزایش تعداد واکسینه کردن مردم حرکت کردن تا به ایمنی نسبی رسیده و تا زمان رسیدن به آن موقع رعایت پروتکل ها و محدودیت ها ضروری است. بعد از ایمنی کامل می توان گفت که از شهر کرونا خلاص شده ایم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه دارو و درمان وارداتی است و برای مردم گران تمام می شود باید تا جای ممکن پروتکل ها را رعایت کرد تا کشور و مردم متحمل هزینه نشوند.

وی درباره تبعات برداشتن محدودیت ها قبل از ایمنی نسبی جامعه گفت: در حال حاضر تعداد فوتی های روزانه کشور بالای ۲۰۰ نفر است و همچنان کشور ما جزو کشورهای با ریسک بالا محسوب می شود. پس نباید فکر شود که برداشتن محدودیت ها کار خوبی نیست منتها اتفاقاتی که در تعطیلات هفته جاری در برداشتن محدودیت ها رخ داد بدین دلیل بود که تاب آوری مردم کاهش پیدا کرده و مجبور شدند در تعطیلات این گونه عمل کنند.

بندپی با بیان اینکه وزیر بهداشت یکشنبه در کمیسیون بهداشت حضور پیدا می کند، گفت: تأکید ما به وزیر بهداشت این است که باید مدارس و دانشگاه ها پلکانی باز شود نه اینکه یک دفعه محدودیت ها برداشته شده و جان جوانان به خطر بیفتد. بیشتر خانواده های ما تنها یک فرزند دارند و تمام دارایی‌شان آن فرزند است پس اگر خدایی ناکرده برای فرزندشان اتفاقی بیفتد آن خانواده آسیب زیادی می بیند؛ لذا تا وقتی جامعه به ایمنی کامل نرسیده رفع محدودیت ها باعث آسیب می شود. باید در برداشتن محدودیت ها احتیاطی به خرج داد تا تجربه پیک های قبلی تکرار نشود.

وی افزود: جامعه با پنج پیک کرونا روبرو شد به این دلیل که به محض خارج از پیک محدودیت ها برداشته شد پس نباید فکر کنیم که ورود به پیک ششم غیرممکن است و به صرف زدن واکسن پروتکل ها رعایت نشود؛  لذا نباید خیلی به واکسن هم اعتماد کرد و محدودیت ها را کنار گذاشت. تا وقتی به ایمنی نسبی نرسیم نباید پروتکل ها و محدودیت ها کنار گذاشته شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 2181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =