کد خبر 224
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

رضازاده:

حضور مستشاری آمریکایی ها در عراق، نوعی فریب و سیاست غلط است

حضور مستشاری آمریکایی ها در عراق، نوعی فریب و سیاست غلط است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها باید به صورت کامل از عراق خارج شوند در غیر این صورت به سرنوشت خود در افغانستان دچار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، یعقوب رضازاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به تفاهمنامه اخیر رؤسای جمهور عراق و آمریکا برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور به نحوه حضور نظامیان آمریکایی در عراق، گفت: حضور نظامیان آمریکایی در عراق به اتفاق متحدان آنها به بهانه سقوط صدام تا کنون به اشکال مختلف ادامه داشته است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: پس از حضور عوامل تکفیری و داعش و تصرف بیش از 70 درصد سرزمین عراق، این کشور توانست با کمک نیروهای حشد الشعبی عراق و کمک های مستشاری کشور ما از شر این گروهک تروریستی خلاصی یافته و حکومت این کشور بار دیگر به دست ملت و دولت عراق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم های مکرر آمریکا برای خروج نظامی از عراق، عنوان کرد: بعد از اینکه آمریکایی ها پایگاه ها و مواضع خود را در این کشور از دست داده و متوجه شدند حضور آنها چیزی جز افزایش تلفات ندارد، عزم خروج کرده اند.

رضازاده در ادامه با ابراز رضایت از حاکمیت ملت و دولت عراق در این کشور و خروج نظامیان آمریکا بعد از فشارهای بین المللی تا پایان سال 2021 از عراق، تأکید کرد: البته آمریکایی ها قصد دارند حضور خود را به صورت مستشاری ادامه دهند و این نتیجه دیدار اخیر رؤسای جمهور عراق و آمریکا است که توافق کردند نظامیان از این کشور خارج شده ولی مستشاران باقی بمانند.

وی ادامه داد: حضور مستشاری آمریکایی ها در عراق، نوعی فریب و سیاست غلط دو رئیس جمهور است که ادامه حضور آمریکایی ها در این کشور بوده و نتیجه آن نیز همان است که در گذشته دیده ایم و دخالت و نفوذ آنها پایان نخواهد یافت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها باید بدانند اگر به طور کامل از خاک عراق خارج نشوند، به همان وضعی دچار خواهند شد که در افغانستان دیدند و با ذلت از خاک این کشور گریختند البته این خروج کامل مستلزم اراده مسئولان عراقی است که اجازه ندهند آمریکایی ها با فریب جدید در این کشور باقی بمانند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =