کد خبر 2286
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

خدابخشی:

مجلس موانع زیر ساخت های مخابراتی کشور را حل می‌کند

مجلس موانع زیر ساخت های مخابراتی کشور را حل می‌کند

رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت:در برخی استان ها مانند استان گیلان علیرغم وجود سایر زیر ساخت های لازم اما زیر ساخت های مخابراتی توسعه نیافته اند که همه این موارد باید احصا شود و اگر مانع قانونی وجود دارد مجلس شورای اسلامی آماده همکاری و هم فکری در خصوص رفع موانع و خلاء قانونی می باشد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس، رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور در برنامه زنده «در مسیر توسعه» که پیش از ظهر امروز(دوشنبه، 19 مهر ماه) از شبکه رادیویی فرهنگ با موضوع « توسعه استان ها و زیر ساخت مخابراتی» پخش شد، در این خصوص گفت: زیر ساخت های مخابراتی یکی از زیرساخت های مهم برای توسعه کشور است و به طور کلی رکن زیر ساختار مخابراتی یکی از ارکان مهم در دنیا برای رقابت پذیری است و امروزه وجود این زیرساخت به زندگی مردم پیوند خورده است و در حوزه های مختلفی چون آموزش،... از خدمات مخابراتی استفاده می شود.

باید زیر ساخت مخابرات  تقویت شود

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید زیر ساخت مخابرات نسبت به گذشته تقویت شود گفت:در برنامه ششم توسعه موادی در این خصوص وجود دارد که مخاطب تمامی آنها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد به طور مثال در ماده 67  این برنامه وزارت ارتباطات مکلف شده است در توسعه زیر ساخت خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه گذاری کند تا  امکان ارائه 4 خدمت الکترونیکی دولت از جمله سلامت،آموزش،کشاورزی و بانکی برای روستاهای بالای20 خانوار فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با اشاره به موادی دیگر از برنامه ششم توسعه گفت:در ماده 68  این برنامه باید از سال دوم  اجرای قانون برنامه ششم تمهیدات لازم برای کاهش سالانه حداقل 12.5 درصد مراجعه  حضوری مردم به دستگاه های اجرایی اندیشیده شود تا رتبه ایران در سطح جهانی در شاخص های مرتبط از جمله دولت الکترونیک به میزان30 رتبه ارتقاء پیدا کند و همچنین در همین ماده عنوان شده است که سالانه باید زمینه لازم برای صدور مجوز بیش از 2 هزار دفتر ارائه خدمات الکترونیکی روستایی فراهم شود.

وی تاکید کرد : در ماده 69  برنامه ششم توسعه تاکید شده است که وزارتخانه های ارتباطات و آموزش و پرورش با همکاری سازمان برنامه و بودجه باید زمینه هوشمند سازی مدارس را فراهم کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 2286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =