احمد آریایینژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با نمایندگان، با اشاره به بازدید خود از مجموعه بیمه سلامت کشور گفت: در هفته بیمه، مهمان مجموعه بیمه سلامت بودیم تا ضمن بررسی عملکرد همکاران در این مجموعه، از زحمات و تلاشهای آنان نیز قدردانی کنیم.
وی افزود: یکی از چالشهای مهم در حوزه خدمات بیمهای، میزان پوشش بیمه و درصد حمایت بیمهها از خدمات درمانی است تا مردم بتوانند با آسودگی بیشتری در مسیر درمان و تأمین نیازهای بهداشتی خود گام بردارند. این موضوع در نشست ما مورد بررسی قرار گرفت.
آریایینژاد با تأکید بر ضرورت اجرای صحیح نظام ارجاع و پزشک خانواده تصریح کرد: پیشگیری باید بر درمان مقدم باشد. خدمات بهداشتی در خانههای بهداشت باید به گونهای ارائه شود که بار مالی بر دوش بیمهها کاهش یابد. همچنین بیمه الکترونیکی میتواند نقش مؤثری در ساماندهی این روند داشته باشد، مشروط بر اینکه احراز هویت به درستی انجام شود تا از سوءاستفادههایی مانند استفاده چند نفر از یک دفترچه جلوگیری گردد.
وی ادامه داد: البته برخورداری از بیمه مناسب حق طبیعی مردم است، اما بیمهها نیز باید به مرحلهای برسند که درآمد و هزینههایشان با هم توازن داشته باشد. در حال حاضر بیمهها هر چند وقت یکبار مانند کودکی نوپا زمین میخورند و نیاز به حمایت دارند که این زیبنده کشور ما نیست.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای اصلاح این وضعیت، باید الگوهای موفق بیمهای در کشور شناسایی و بومیسازی شوند تا با شرایط فرهنگی، اجتماعی و ساختار دولت و مجلس ما تناسب داشته باشند. تنها در این صورت است که میتوان مردم را به درستی از خدمات بیمهای منتفع کرد و امکان دسترسی آنان به خدمات درمانی آسانتر، ارزانتر و عادلانهتر را فراهم ساخت.
انتهای پیام
نظر شما