کد خبر 2635
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

رحمانی:

از طریق ابزارهای نظارتی اجرای قوانین معلولان را پیگیری می کنیم

از طریق ابزارهای نظارتی اجرای قوانین معلولان را پیگیری می کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ما در بحث حمایت از معلولان قانون داریم اما به درستی اجرا نمی‌شود، گفت: از طریق ابزارهای نظارتی موضوع اجرای قوانین مربوط به حمایت از معلولان را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز عصای سفید و هفته نابینایان، گفت: با وجود صراحـت‌های قانونی شاهد این هستیم که معلولان و از جمله نابینایان ما در حوزه‌های مختلف با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم بحث تردد نابینایان است که با توجه به عدم اجرای صحیح قانون در مناسب‌سازی معابر جامعه معلولین و از جمله نابینایان با مشکلات جدی مواجه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: شهرداری‌های سراسر کشور مؤظف هستند تا نسبت به مناسب‌سازی معابر اقدام کنند و نیروی انتظامی نیز باید تمام توان خود را برای تسهیل در تردد نابینایان در سطح شهر به کار گیرد، تا این قشر از جامعه بتوانند در فضایی امن‌تر در جامعه تردد داشته باشند.

رحمانی با بیان اینکه در حوزه معلولان نقص قانون نداریم، خاطرنشان کرد: ما در قوانین مختلف بحث خدمت‌رسانی به معلولان را داریم اما متأسفانه این قوانین اجرایی نمی‌شود. اگر دستگاه‌های مختلف دارای خلاء یا ابهام قانونی در بحث خدمت‌رسانی به معلولان هستند به مجلس لایحه دهند و در غیر این صورت هم تعلل در اجرای قوانین از سوی آنها پذیرفته نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس به جد پیگر اجرای قوانین وضع شده در مورد معلولان و از جمله نابینایان خواهیم بود و از ابزارهای نظارتی، موضوع را مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهیم داد.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 2635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =