کد خبر 2810
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

بانکی پور مطرح کرد

حمایت قاطعانه مجلس از خانه و خانواده 

حمایت قاطعانه مجلس از خانه و خانواده 

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس گفت: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده است، کسانی که اجاره‌نشین هستند و فرزند سوم آنان به دنیا بیاید، یک زمین یا واحد مسکونی ۲۰۰ متری به قیمت تمام شده زمین در اختیار آنان قرار می‌گیرد، در این طرح آمده است که با تولد فرزند اول ۱۰ میلیون، فرزند دوم ۲۰ میلیون و فرزند سوم ۳۰ میلیون تسهیلات به خانواده آنان داده شود. بنابراین قرار نیست پول نقد به آنان داده شود، بلکه تسهیلات قرض‌الحسنه بابت فرزندآوری به خانواده‌ها اعطا خواهد شد. 

امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص حمایت مجلس از خانه و خانواده گفت: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده است که حق عائله‌مندی کارمندان دولت هر سال نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش یابد و طی پنج سال ۷.۵ برابر شود. 

مطابق با این طرح کسانی که متأهل هستند یا فرزند دارند به ازای تأهل و هر فرزند، یک سال به حداقل سن استخدام آنان  اضافه می‌شود. 

وی افزود: در این طرح آمده است که با تولد فرزند اول ۱۰ میلیون، فرزند دوم ۲۰ میلیون و فرزند سوم ۳۰ میلیون تسهیلات به خانواده آنان داده شود. بنابراین قرار نیست پول نقد به آنان داده شود، بلکه تسهیلات قرض‌الحسنه بابت فرزندآوری به خانواده‌ها اعطا خواهد شد. 

یکی دیگر از تسهیلات آن است مادرانی که فرزند دوم آنان متولد می‌شود، بدون نوبت و قرعه‌کشی، خودروی ایرانی برنده می‌شوند. 

بانکی پور بیان کرد: کسانی که اجاره‌نشین هستند و فرزند سوم آنان به دنیا بیاید، یک زمین یا واحد مسکونی ۲۰۰ متری به قیمت تمام شده زمین در اختیار آنان قرار می‌گیرد. 

درباره وام ودیعه مسکن هم شرایط خاصی در نظر گرفته شده مبنی بر اینکه افرادی که قبلاً وام ودیعه مسکن دریافت کردند، زمانی که فرزند سوم آنان متولد شود مجدداً می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام

کد خبر 2810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =