کد خبر 244
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

تحریم توانمندی دفاعی کشورها بر خلاف قوانین بین المللی است

تحریم توانمندی دفاعی کشورها بر خلاف قوانین بین المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد طرح افزایش تحریم در صنعت موشکی و پهپادی ایران از سوی ایالات متحده شکست خورده محسوب می شود زیرا صنعت نظامی کشورمان بومی و خودکفا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با پشت پرده اقدامات ایالات متحده برای اعمال تحریم علیه توانمندی موشکی و پهپادی ایران، گفت: طی چند سال گذشته افزایش محدودیت علیه ایران در دستورکار مقامات کاخ سفید قرار داشته و در این راستا حوزه نظامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که علی رغم اعمال تحریم های ظالمانه، صنعت دفاعی ایران اسلامی خصوصا حوزه موشکی و پهپادی با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه اعمال تحریم از سوی دشمنان یکی از دلایل پیشرفت کشورمان بوده است، ادامه داد: در واقع تهدیدها و تحریم ها از سوی مسئولان به فرصت تبدیل شد و زمینه بومی سازی و خودکفایی صنعت دفاعی و نظامی کشورمان فراهم شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین طرح چنین موضوعاتی بیشتر جنبه سیاسی داشته و بازخورد داخلی برای جامعه آمریکا دارد زیرا مسئولان این کشور تحت تاثیر جدی لابی رژیم صهیونیستی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد داشتن تجهیزات و صنعت نظامی پیشرفته برای دفاع از سرزمین، حق اولیه هر کشوری است و این موضوع نباید مورد تحریم قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 244

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =